Aviseringar
Rensa alla

Solopianister hjälp mig att hitta dom


Ämnesstartare

Jag har ett litet problem. Jag har precis börjat lyssna lite på piano. Typ Elijah Bossenbroek och andra.

Men hittils har jag bara fått musiken via web-radio. Och det skulle vara härligt att kunna ta med den i mp3n.

Någon som har tips på andra pianister som kanske är lite mer välkända och som är möjliga att ladda ner?

ÄNDRAT 2009-02-07 12:52

ÄNDRAT 2009-02-07 12:54
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/zTzqPAossB0&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/zTzqPAossB0&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>


   
Citera

Elijah Bossenbroek är underbar. Själv har jag två skivor och kan lyssna på dem om och om igen. Men det borde ju gå att ladda ner, somehow?
En till som är underbar, är Yann Tiersen. Han är mycket bra han också. [y]


   
SvaraCitera

Andre Benoist
Underbar pianomusik från 1910-talet, från cylinderinspelning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pepparkakshjärta:

Yann Tiersen

Amelie från Momartre (stavning) Ska kanske ta och lyssna igenom det på youtube...

Men fick du tag på hans skivor i Sverige eller beställde du? Kan likaväl tänka mig att köpa hans musik, den är så sjukt underbar.


   
SvaraCitera

radioapan:

Amelie från Momartre

Den här är speciellt underbar;

Och den här;

Mycketmycket bra musik, om du frågar mig. :>

radioapan:

Men fick du tag på hans skivor i Sverige eller beställde du?

Jag beställde på cdbaby och jag ångrar mig verkligen inte. Annars borde de ju finnas på itunes?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pepparkakshjärta:

Jag beställde på cdbaby och jag ångrar mig verkligen inte. Annars borde de ju finnas på itunes?

Tack så mycket, ska nog beställa. Finns ingen sóm har lika mkt känlsa som den killen.

Om du gillar solopiano, eller musik överlag, och vill ha lite nytt måste du gå in på http://www.live365.com/stations/lanikaijazz. Där är det bara solopiano och det är så sjukt gött.

Bra sida överhuvudtaget, fast lite jobbigt med all reklam.


   
SvaraCitera

Han är underbaaaaaaaaaar. [love]

radioapan:

http://www.live365.com/stations/lanikaijazz.

Åh. Jag kanske är dum, men jag förstod ingenting, ungefär, när jag gick in på sidan.. :S Alltså ja.. Och med "solopiano" menar du bara Elijah Bossenbroek, om jag förstår rätt nu..? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pepparkakshjärta:

Åh. Jag kanske är dum, men jag förstod ingenting, ungefär, när jag gick in på sidan.. :S Alltså ja.. Och med "solopiano" menar du bara Elijah Bossenbroek, om jag förstår rätt nu..?

Man kanske måste vara medlem... Men jag tror inte det. Tryck på den gula play-knappen. Och nej det är hur många olika pianister som helst. Och det finns typ 10 000 olika stationer med web-radio där. Fast alla är inte gratis. Men tryck på den gula play-knappen som nästan är i det vänstra övre hörnet. Hoppas du lyckas.


   
SvaraCitera

Åh. Nu förstår jag. [blush]
Underbart ju! [smile]
Thihi, fast jag tror ingen lyckas slå Elijah. :>
Tackar så mycket för tipset! Spelar du piano själv? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pepparkakshjärta:

Åh. Nu förstår jag.
Underbart ju!

Vad bra att du gillar det. Nu blev min dag lite bättre.

pepparkakshjärta:

Thihi, fast jag tror ingen lyckas slå Elijah. :>

Nej, han fångar käsnlor i pianot och spelar sedan in dom så att vi också kan uppleva dom. Han är obeskrivbar. Längtar tills jag kan få skivorna.

pepparkakshjärta:

Spelar du piano själv?

Nej, jag gör tyvärr inte det. Spelar lite gitarr, men mest för att det är skoj och skönt att kunna spela lite vid lägerelden och fixa lite brudar.
Har man inte utseendet med sig får man ta igen det med charm[crazy]


   
SvaraCitera

radioapan:

Nu blev min dag lite bättre.

Thih, I'm glad to hear that. ;>

radioapan:

Längtar tills jag kan få skivorna.

Har du beställt de? [bigsmile] Observera att man kan lyssna igenom alla låtar också. Inte helt, men till viss del. [party]

radioapan:

Har man inte utseendet med sig får man ta igen det med charm

Piano är underbart. Både att lyssna på och spela. [love]
Haha, ja, det så klart. x)

radioapan:

skoj och skönt att kunna spela lite vid lägerelden

Jag vill att man ska kunna ta med sig pianon överallt och spela. Mycket roligare vore det ju.. :< [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pepparkakshjärta:

Jag vill att man ska kunna ta med sig pianon överallt och spela. Mycket roligare vore det ju.. :<

Spelar du piano? Det var lite därför jag valde gitarr. Man kan spela i nästan alla sammanhang. Vill man spela metal (hemska tanke) så är det ju bara att lära sig och blir man trött på det är det bara att lära sig lite skön jazz eller nåt.


   
SvaraCitera

Ohja. Men jag har bara spelat i ett åt. Ändå ääälskar jag det. 😀
Ja, det låter skönt. Fast det gör väldans ont i fingrarna.. :<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YIRUMA!!!
Han är fantastisk. Så lugnande. Helt perfekt musik. Poesi, utan text.

River flows in you, kiss the rain och my belife är bäst.
Fast ja, allt är bra.!

Kolla upp honom!


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera