Aviseringar
Rensa alla

Soluppgång eller solnedgång??


Ämnesstartare

Brukar ni få olika känslor och sådär av dessa? (inte av de på bilderna nedan, utan rent allmänt) 

Sunset-Photography.jpg

mg_4579.jpg


   
Citera
Ämnesstartare

Soluppgång är alltför associerat med ångest över att inte sova
Solnedgång är bara mysigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Solnedgång

Dels för att jag är piggare, tror jag. Får så jävla många mysiga känslor.... 


   
SvaraCitera
reben

uppgång


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppgång 


   
SvaraCitera
Draug

S3ON: Solnedgång

för det innebär att natten är i antågande, mörkrets hemvist väntar. Hatar tidiga mornar, Föredrar lätt att solen går ner istället för upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uppgång när det är dimmigt och dagg i gräset är bäst 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gryningen är rätt vass någon dag om året så vote'ar på den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

associerar bara soluppgång med tröttsomfanorkarinteleva-känslan... Solnedgång lätt!


   
SvaraCitera

Solnegång! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åååååh ska röka bong under solnedgång i sommmmmar 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vid havet  


   
SvaraCitera
mynona

S3ON: Soluppgång

början, inte ett slut, ger energi över vad som kan komma, inte depression över vad som slösats bort. 

solnedgångar kan vara bitterljuvt och ödemättat dramatiska och vemodigt smäktande på sitt vis men ger alltfår många associationer av saker man ångrar då soluppgång kommer, medan den däremot representerar allt hopp en ny början kan inge


   
SvaraCitera
mynona

iofsg så just den typ av solnedgång du visar på just denna bild särskilt trevlig ut, den typ jag associerar med tillfredställelse av trevliga handlingar lyckat utförda, tänker mig solnedgångar som dramatiska rödvioletta tillställningar. 


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

S3ON: Solnedgång60%

Jag gillar iofs att komma igång tidigt med dagen så borde egentligen svara soluppgång, men det är ju något med solnedgång som gör en lugn. Det är liksom både en känsla av förväntningar och av att pusta ut. Skön mix.


   
SvaraCitera