Aviseringar
Rensa alla

"Som ungdom ska man dricka punsch, röka cigarrer, läsa poesi och lösa världens alla problem över på tok för mycket rödvin!"


Ämnesstartare

Edward Blom tycker heller inte argument om att det är hälsosamt med skolidrott håller.
– Mest provocerande bland alla dessa valaffischer som lovar mer och hårdare idrott i skolan var en affisch som krävde något i stil med "en hälsosammare ungdomstid". Ungdomarna ska för sjutton inte behöva vara hälsosamma! Senare i livet tvingas man avstå från det ena livsmedlet efter det andra, motionera, arbeta, ta ansvar. Som ungdom ska man dricka punsch, röka cigarrer, läsa poesi och lösa världens alla problem över på tok för mycket rödvin! skriver han till Nöjesbladet.

eddy2.jpg


   
Citera
Ämnesstartare

André Vifot Haas: Nej, idrott är viktigt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas: Nej, idrott är viktigt!

... Edward Blom kommer dock att få ett litet reservat efter revolutionen där elever kan åka och studera hur 1800-talsborgarklassen levde.

Sätt Edward i reservat!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln: efter revolutionen

Vilken? vilket datum sker denna s.k. "revolution".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, men Edward Blom är en tok!

Tycker absolut att idrott är viktigt och att vi ska ha mer idrott i skolan. Samtidigt tycker jag att Edward Blom har en poäng, även om han är lite tokig. Men då kanske inte om just idrotten utan om undervisningen i stort. Tycker överlag att skolan håller på att förvandlas till något jag inte tror att någon ungdom vill gå till. I jakten på att hitta den bästa medicinen för stökiga elever så tror man att ordningsbetyg och en massa annat trams ska lösa det, istället för att försöka stimulera eleverna och deras kunskap så att de VILL lyssna och vara aktiva.

MP har en jävligt bra skolpolitik, tycker alla partier bör lyssna lite mer på dem.

Okej nu gick jag kanske lite off topic här men jaja. Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nederländaren:

Vilken? vilket datum sker denna s.k. "revolution".

fjortonde septemböör


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nederländaren:

Vilken? vilket datum sker denna s.k. "revolution".

Funkar tisdag om två veckor för dig?


   
SvaraCitera
Exner

André Vifot Haas: Är alldeles för punschfull för att svara :S

Identifierar mig mycket med detta svar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Identifierar mig mycket med detta svar.

Mycket gladHjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fenomentalt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mer idrott i skolan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas: Nej, idrott är viktigt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men de bör se över vad den skall innehålla, lämna färre valmöjligheter hos lärarna pga är de fotbollsintresserade så är fotboll det enda som står på schemat o.s.v. I alla väder dessutom.... :s Och ja, då är man som motståndare till fotboll frånvarande. 🙁


   
SvaraCitera
mynona

Rödingajäveln: Edward Blom kommer dock att få ett litet reservat efter revolutionen där elever kan åka och studera hur 1800-talsborgarklassen levde.

Jag ser det snarare som att vänsterns uppgift inte är att utplåna livets goda, utan att göra det tillräkligt för alla. 


   
SvaraCitera
mynona

OnT: Jag kan se hur viktigt idrott är för de som har en konstitution där de lätt blir överviktiga. För mig som har en konstitution där jag kan äta hur mycket som helst utan att bli fet gör det inget att skippa det hela och jag har anledning att se det som onödigt, medan de som blir det har anledning att se det som viktigt. 

Dock: Det finns inget område i skolan som utlämnar eleverna så mycket åt varandras godtycke och ger tillfälle till så mycket mobbing som just idrotten, där man är helt utlämnad till varandra. Jag blev ju aldrig mobbad, men avskydde att få min distanta integritetsbubbla spräckt av att tvingas byta om och drivas omkring så jag inte kunde upprätthålla min distans och få håret fuktigt. 


   
SvaraCitera