Aviseringar
Rensa alla

"Som ungdom ska man dricka punsch, röka cigarrer, läsa poesi och lösa världens alla problem över på tok för mycket rödvin!"


Ämnesstartare

mynona: OnT: Jag kan se hur viktigt idrott är för de som har en konstitution där de lätt blir överviktiga. För mig som har en konstitution där jag kan äta hur mycket som helst utan att bli fet gör det inget att skippa det hela och jag har anledning att se det som onödigt, medan de som blir det har anledning att se det som viktigt.

Det är viktigt att röra på sig ändå, oavsett ämnesomsättning.


   
SvaraCitera

André Vifot Haas: Är alldeles för punschfull för att svara :S

Är dock inte inte full. Men han har en poäng då idrotten kan mera avskräcka än gynna.


   
SvaraCitera
mynona

Nachac:

Det är viktigt att röra på sig ändå, oavsett ämnesomsättning.

Jo, ja vet att vikten inte är den enda anledningen att röra på sig, det upptäckte jag när jag började idrotta på fritiden och då jag nästan svimmade efter första tredjedelen av ett Yoga-passLedsenHjärta Vikten känns bara som ett tacksamt förenklat exempel. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Vikten känns bara som ett tacksamt förenklat exempel.

För förenklat. Vad du skrev var direkt vilseledande.


   
SvaraCitera
mynona

Nachac:

För förenklat. Vad du skrev var direkt vilseledande.

För att jag utelämnade övriga aspekter av varför träning är viktigt och positivt? Det är väl mycket möjligt, jag är inte nog informerad själv i sådana fall. Jag ville mest få fram poängen att träning säkert har mer av en omedelbar motivation för de som märker effekten av dess frånvaro tydligare än för de som inte lägger märke till den, att man kan träna upp sig på fritiden och efter skolan utan problem eftersom det var vad jag gjorde, och att jag framhäver det positiva med att avstå skolidrott eftersom denna är ett speciellt ämne som ger mer upphov till mobbing än någon annan del av skolan. Jag sympatiserar avgjort med att skolidrotten avskaffas, för det skulle göra skolan mycket lättare för många. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: För att jag utelämnade övriga aspekter av varför träning är viktigt och positivt?

För att du i det närmaste påstod att idrott är till för människor som riskerar fetma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Jag ser det snarare som att vänsterns uppgift inte är att utplåna livets goda, utan att göra det tillräkligt för alla. 

Ja absolut. Det var ett skämt. Galen


   
SvaraCitera
mynona

Nachac:

För att du i det närmaste påstod att idrott är till för människor som riskerar fetma.

Jag visste inte att jag gav det intrycket. Jag brukar sällan ha ork att bry mig om vilket intryck jag ger med tanke på att jag alltid blir missförstådd i alla fall så varför försöka. Men i så fall gav jag fel intryck i förhållande till vad jag menade. Min huvudpoäng var hur som helst att jag stödjer att man avskaffar skolidrotten. Det skulle göra skolan lättare för en mängd olika kategorier och släcka en mängd tillfällen och incitament för mobbing. Idrotta kan man göra på fritiden och efter att man slutat skolan. Det var vad jag gjorde och jag har klarat mig bra i det avseendet. Idrotten i skolan skolkade jag från.  


   
SvaraCitera
mynona

Rödingajäveln:

Ja absolut. Det var ett skämt. Galen

Okej, jag tycker bara det är en viktig poäng att göra för jag tycker det glöms ibland. (Hatar för övrigt smileyn "Galen", jag tycker den verkar så nedlåtandeTumme ned)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Jag visste inte att jag gav det intrycket.

Det var vad du sade.


   
SvaraCitera
mynona

Nachac:

Det var vad du sade.

Ska jag be om ursäkt? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Ska jag be om ursäkt?

Nej, jag skiter i vilket.


   
SvaraCitera
mynona

Nachac:

Nej, jag skiter i vilket.

Nå, men det är sant, man får väl tänka på hur man lägger orden om man vill bli förstådd av någon annan än sig själv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
OnT: Jag kan se hur viktigt idrott är för de som har en konstitution där de lätt blir överviktiga. För mig som har en konstitution där jag kan äta hur mycket som helst utan att bli fet gör det inget att skippa det hela och jag har anledning att se det som onödigt, medan de som blir det har anledning att se det som viktigt. 

Dock: Det finns inget område i skolan som utlämnar eleverna så mycket åt varandras godtycke och ger tillfälle till så mycket mobbing som just idrotten, där man är helt utlämnad till varandra. Jag blev ju aldrig mobbad, men avskydde att få min distanta integritetsbubbla spräckt av att tvingas byta om och drivas omkring så jag inte kunde upprätthålla min distans och få håret fuktigt. 

Tänkte också så förr i tiden men det är ju så att även smala har ett behov av idrotten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pga ickeövervikt är ju ingen indikator på att man ej behöver röra på sig


   
SvaraCitera