Aviseringar
Rensa alla

sommar jobb?


Ämnesstartare

Är det svårt att Hitta ett sommarjobb? Hur länge får man Jobba på ett sommarjobb? Hur mycket tjänar man? och vad ska man säga på anställnings-intejuvn?


   
Citera
Ämnesstartare

Olika mycket pengar för olika jobb. Min kompis som ska jobba på ett sågverk 1 månad eller så går 20 000 innan skatt medens jag kommer få runt 1000 skulle jag tro om jag får det jag sökt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var trevlig och självsäker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå till den arbetsplats du vill arbeta på och presentera dig och lämna ett CV och ett personligt brev. Behöver du hjälp med att skriva CV eller personligt brev finns det bra mallar bara du googlar. Sommarjobb brukar man få söka tidigt på våren men det kanske finns en chans för dig ännu. Arbetstimmar och lön varierar beroende på arbetsplats och arbetsbefattning. 
På en arbetsintervju ska du vara trevlig och framhäva dina bra sidor och meriter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är det för ålder på sommarjobb? kan man söka när man är 15 år?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I slutet av maj är det ganska svårt att skaffa sommarjobb, ja. 


   
SvaraCitera

Sommarjobb är under sommaren. Du kan ju sälja bilar danne cars


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danne_cars:
Vad är det för ålder på sommarjobb? kan man söka när man är 15 år?

Beror på arbetsplats och arbetsbefattning. Vissa arbeten går det bra att vara femton, vissa krävs att man är minst arton, och i enstaka fall tjugo. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Får man väl in en fot så, har jobbat inom samma bransch i olika delar av landet fyra somrar i rad nu. Det gäller att hitta något tungt, smutsigt skitit ouppskattat jobb ingen vill göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

såhär hade d gått till om jag var på intervju iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lr typ såhär:


man ska vara ärlig liksom


   
SvaraCitera