Forumet - Sommarjobb?

Sommarjobb?

474 0 12
Qwiz:

Jag undrar vart man kan söka sommarjobb med sådan liten erfarenhet som jag har. Och bör jag börja göra det nu?

Kommunen är ett rätt bra ställe att börja på iaf, även om lönen är sjukt dålig men bättre än inget.
Annars bara att söka runt och hoppas man får något annat.

Vet inte hur haj du är på denna idén, men camping är rätt chill, eller ja beror på vilka uppgifter man får, men t.ex folk i din ålder på campingen jag jobbade på fick städa toaletterna, hämta nybakt bröd, städa, hjälpa till i gatuköket för ca 100kr/h tror jag det var, så rätt bra betalt ändå.

Spana också in:

Qwiz:

Vet du om man går in på någon hemsida eller ringer man till dom?

din kommun borde ju ha en hemsida som heter <kommunens namn>.se eller något [crazy] du kan ju kolla upp det och se om du hittar något om jobb där. borde även stå telefonnummer till olika personer och så som du kan ringa
gå in på varje livsmedelsbutik, klädaffär, kafé och dyl. som du kan hitta, presentera dig och visa att du är framåt och att du inte är en slarver. någon nappar säkert (jag fick tre jobb sommaren då jag fyllde 16).
på städfirmor (typ iss) brukar det också vara ganska lätt att få några timmar här och där. ring, presentera dig och säg att du gärna kommer till kontoret och presenterar dig personligen. säg att trots att du inte har några erfarenheter så arbetar du hårt osv.
jordgubbförsäljning är ett bra första jobb. krävs ju ingen erfarenhet precis.
bor du i en turiststad finns det ju säkert glassbarer, sommarkaféer och liknande som alltid behöver folk under somrarna.