Aviseringar
Rensa alla

sommarjobb 2009


Ämnesstartare

Hej,har ni några tips på sidor där det finns sommarjobb? jag kommer vara 16 år men jag vet inte var jag ska söka, tänkte söka på nätet men nu vet jag inte vilken sida,och jag vill inte plocka jordgubbar! tack för svar[bigsmile]


   
Citera

Tidigt.
The early bird catches the worm.
Men, den tidiga masken blir uppäten. Dubbelmoral?

Jag vet inte hur du ska få ett sommarjobb, de "sommarjobb" jag har fått är genom kontakter/ pappas kontakter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaha okej , om du inte vet så hade du inte behövt slösa den dyrbara tiden på att svara [wink]


   
SvaraCitera

Niiinaaa_:

jag kommer vara 16 år men jag vet inte var jag ska söka

Är man sexton år är det ganska svårt att få tag på sommarjobb via annons, de flesta i den ålder brukar kunna få jobb via kontakter eller via kommunen. Sorgligt, men sant. Ett tips är att vara ute i god tid när det gäller de kommunala sommarjobben och ta det man får där.


   
SvaraCitera

Niiinaaa_:

Jaha okej , om du inte vet så hade du inte behövt slösa den dyrbara tiden på att svara [wink]

Jag svarade ju, kontakter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ahaa okej,har inte så mke kontakter när det gäller jobb,inte alls faktist, men okeej tack för att du svara då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kommer vara 15 då ja fykller på hösten ska meds öka sommarjobb.
Ring runt till lite affärer eller liknande. ja kan tänka mej att plocka jordgubbar :O hehe


   
SvaraCitera

Gå till affärer eller ställen du vill vara i men med all sannolikhet kommer alla säga nej, precis som någon skrev däruppe måste man ha kontakter om man är så ung.


   
SvaraCitera

Jag har typ sommarjobb klart.[cool]


   
SvaraCitera

davvelito:

Jag har typ sommarjobb klart.[cool]

Jag är lika cool som du, dvs, jag också.[cool]


   
SvaraCitera

passaro:

Jag är lika cool som du, dvs, jag också.[cool]

De är eliten som får sommarjobb tidigt.[party]


   
SvaraCitera

davvelito:

De är eliten som får sommarjobb tidigt.[party]

hell yeah, brotha'.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det för tidigt att söka sommarjobb just nu? Är 18år och tänkte jobba på ICA kanske.


   
SvaraCitera

Dream:

Är det för tidigt att söka sommarjobb just nu?

Ja, dem åste ju veta om de behöver, eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

den tidiga masken blir uppäten

varför? har man fått jobbet kan dom ju inte ändra sig

Dream:

Är det för tidigt att söka sommarjobb just nu

Jag frågade igår på willys, dom blev arga och sa att det var för tidigt [sad] förra året frågade jag på ett annat ställe i maj och fick ändå [smile]


   
SvaraCitera