Forumet - Sommarjobb..

Sommarjobb..

695 0 46

Spana också in:

Jag är glad över mitt jobb, jag sitter i kassan på coop Forum. Jag är glad över att jag har fått jobb där, att jag är extraanställd under året och fått jobba där ganska mycket sen jag började där för två sommrar sen. Jag vet att jag tillhör bland de "äldre" nu som istället för att fråga andra kassörer om hjälp blir frågad - och jag kommer troligen få jobba på annan position inom affären i sommar.

Jag får bra med pengar också och avtalet är grymt pga Handels avtal med uppdragsgivarna. :)
nitlott:

Ja, fast det är inget fel att använda sig av kontakter så. Jag har tex en kompis som är trög i huvudet och inte klarar av att utföra det jobbet, men ändå får hon jobb år efter år eftersom hennes mamma jobbade där.

Nej, precis. Det är ofta genom kontakter man får sommarjobb i början.
På den arbetsplats där jag jobbade så fick jag se personalchefen visa högen med sommarjobbansökningar som hon får in varje år. det var runt en halvmeter hög.
Är väldigt glad över mitt sommarjobb nu. Fick från början ett riktigt jävla förnedrande skitjobb som bara gick ut på att sitta och göra reklam för ett företag jag hatar och sälja lotter. Tackade nej till det jobbet med stor ångest, för de flesta verkar anse att man ska ta vilket bajsjobb som helst och hålla käften. Men nej tack, jag vill inte offra min psykiska hälsa för en timlön på 70 kr.

Nu har jag istället fått jobb som vårdbiträde, vilket jag tycker känns hedersamt eftersom det är ett jobb där man faktiskt gör något bra samtidigt som om timlönen är lagom i förhållande till arbetet. Tack kommunen! Hatar privata bajsföretag som bara ska suga ut stackars ungdomar... Gör iofs kanske vissa kommuner också, men där är det iaf vitt.