Aviseringar
Rensa alla

Sommarjobb..


Ämnesstartare

Är det någon mer som blir irriterad på folk som har sommarjobb och sedan klagar över det när det finns folk som faktiskt vill jobba?
Eller som får jobb trots inkompetens på grund av kontakter?
Blir sur på sånt här[n]


   
Citera

jag med


   
SvaraCitera

fick igår reda på att jag får jobba på samma ställe i sommar som två tidigare år. är skitglad[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mmh man blir fan upprörd, jag fick jobb i kommunen i år iaf, men nej, gissa om jag inte får på typ mitt 3dje handsval av tidsperiod vilket betyder att jag ska bort samma vecka (y)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är glad över mitt jobb, jag sitter i kassan på coop Forum. Jag är glad över att jag har fått jobb där, att jag är extraanställd under året och fått jobba där ganska mycket sen jag började där för två sommrar sen. Jag vet att jag tillhör bland de "äldre" nu som istället för att fråga andra kassörer om hjälp blir frågad - och jag kommer troligen få jobba på annan position inom affären i sommar.

Jag får bra med pengar också och avtalet är grymt pga Handels avtal med uppdragsgivarna. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

Jag är glad över mitt jobb

Det är bra =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nitlott:

Det är bra =)

fast vissa dagar är det segt, det är långtråkigt.. men jag får pengar, och det är jag tacksam för.

O ja, jag fick det jobbet pga kontakter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

O ja, jag fick det jobbet pga kontakter.

Ja, fast det är inget fel att använda sig av kontakter så. Jag har tex en kompis som är trög i huvudet och inte klarar av att utföra det jobbet, men ändå får hon jobb år efter år eftersom hennes mamma jobbade där.


   
SvaraCitera

Ja, jag är sur.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Men mest sur är jag på att min bror som faktiskt har fått 2 jobb i sommar var först och frågade om han fick klippa gräset och måla om hos grannarna när jag inte har något jobb alls. Lite suicidefeeling här.


   
SvaraCitera

Äh. Jobb är för proletärer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nitlott:

Ja, fast det är inget fel att använda sig av kontakter så. Jag har tex en kompis som är trög i huvudet och inte klarar av att utföra det jobbet, men ändå får hon jobb år efter år eftersom hennes mamma jobbade där.

Nej, precis. Det är ofta genom kontakter man får sommarjobb i början.
På den arbetsplats där jag jobbade så fick jag se personalchefen visa högen med sommarjobbansökningar som hon får in varje år. det var runt en halvmeter hög.


   
SvaraCitera

Flytta till Jersey, där har dom ingen arbetslöshet alls och är svinrika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Lite suicidefeeling här.

Oja, det kan jag helt klart förstå!

HEMLIGHETSFUL:

Flytta till Jersey

Ja, varför inte, pengar är alltid bra


   
SvaraCitera

vadå det är klart att man måste ju visa upp sig lite
genom att typ säga.. '' nej fan jag vill inte ha det här jobbet '' eller '' jag får fan jobba i det sämsta tillfället ''
annars så blir inte andra folk advis ju [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vincenco:

annars så blir inte andra folk advis ju [wink]

Nej, de människorna borde inte få ha jobb. Speciellt inte när de sjukanmäler sig bara för att de inte vill jobba.


   
SvaraCitera