Aviseringar
Rensa alla

Sommarjobb eller jobb för 14 år gammal tjej?


Ämnesstartare

Finns det typ jobb för mig eller sommarjobb. Vill inte dela ut tidningar hos expressen där man tjänar "1000" kronor per månad. Såååå, finns det typ nåt sommarjobb ni vet eller något sånt? Jag får inte veckopeng därför att jag vill inte ha det min mamma har tjänat, vill slösa de pengar jag själv tjänat med mina egna händer och ja. Och jag vill inte att ni skriver tigg på gatan eller sälj tidningar om det är det ni ska skriva... :/ Skriv tack! 🙂 Mycket glad


   
Citera

kolla me din kommun lr fråga runt i caféer/skönhetssalonger/glasscaféer osv lycka till 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Efter som ingen svarar kan jag fråga någon admin att låsa denna tråd 🙂


   
SvaraCitera

Finns en tråd men kan inte länka genom mobilen.
Din mamma får något som kallas barnbidrag,  inget som hon tjänar. Det är "dina" pengar som ska gå åt till mat och kläder för dig, de flesta får en del själva och köper egna kläder, godis osv.
Antar att du har en mobil  som du fått av dina päron - Det ingår inte i barnbidrag så det är att ta pengar från din mamma eftersom hon lagt ner pengarna hon tjänar på din mobil


   
SvaraCitera

umgås med gamlingar. Typ fika, låta dom berätta om sina liv o sånt. Fast kanske lite ofränt att vilja ha betalt för det. Känns ju inte äkta då. äh, klipp gräset hos grannen.


   
SvaraCitera

sarab00:
Finns det typ jobb för mig eller sommarjobb. Vill inte dela ut tidningar hos expressen där man tjänar "1000" kronor per månad. Såååå, finns det typ nåt sommarjobb ni vet eller något sånt? Jag får inte veckopeng därför att jag vill inte ha det min mamma har tjänat, vill slösa de pengar jag själv tjänat med mina egna händer och ja. Och jag vill inte att ni skriver tigg på gatan eller sälj tidningar om det är det ni ska skriva... :/ Skriv tack! 🙂 Mycket glad

vart bor du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Phil98:

vart bor du?

inne i stockholm 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:
Finns en tråd men kan inte länka genom mobilen.
Din mamma får något som kallas barnbidrag,  inget som hon tjänar. Det är "dina" pengar som ska gå åt till mat och kläder för dig, de flesta får en del själva och köper egna kläder, godis osv.
Antar att du har en mobil  som du fått av dina päron - Det ingår inte i barnbidrag så det är att ta pengar från din mamma eftersom hon lagt ner pengarna hon tjänar på din mobil

Men med mitt barnbidrag köper hon kläder och saker till mitt rum. Men jag menar till småsaker som snacks och massa sånt. Skolböcker o allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En apas melankoli:
umgås med gamlingar. Typ fika, låta dom berätta om sina liv o sånt. Fast kanske lite ofränt att vilja ha betalt för det. Känns ju inte äkta då. äh, klipp gräset hos grannen.

Vi bor i sånt här hus som kallas våningshus eller trapphus eller något. Men annars kunde jag klippa om de hade någon gräsklippare och sånt. Men att hänga med gamlingar, hur ska jag få betalt för det hahaha Oskyldig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

s1cce:
kolla me din kommun lr fråga runt i caféer/skönhetssalonger/glasscaféer osv lycka till 

Ska man bara gå till kommunen och fråga typ: finns det lediga sommarjobb/jobb för mig som 14 år?:)


   
SvaraCitera

sarab00:

Ska man bara gå till kommunen och fråga typ: finns det lediga sommarjobb/jobb för mig som 14 år?:)

a lr kolla på kommunens hemsida om sommarjobb 


   
SvaraCitera

sarab00:

inne i stockholm 🙂

okej det är bra! 
Här i Göteborg har vår kommunledning nämligen beslutat att lotta ut sommarjobb. 
De lottar ut ungas chans arbetserfarenhet 
De lottar ut ungas chans till arbete senare i livet
De lottar ut ungas chans till att bidra till samhällets ekonomiska tillväxt samt försörjning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

s1cce:

a lr kolla på kommunens hemsida om sommarjobb 

okej, tack 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Phil98:

okej det är bra! 
Här i Göteborg har vår kommunledning nämligen beslutat att lotta ut sommarjobb. 
De lottar ut ungas chans arbetserfarenhet 
De lottar ut ungas chans till arbete senare i livet
De lottar ut ungas chans till att bidra till samhällets ekonomiska tillväxt samt försörjning.

Men om det är i göteborg, vad har det med att jag bor i stockholm att göra? :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

s1cce:
kolla me din kommun lr fråga runt i caféer/skönhetssalonger/glasscaféer osv lycka till 

kollade precis på kommunens hemsida och det står man måste vara minst 97:a och jag är liksom 00:a 🙁


   
SvaraCitera