Aviseringar
Rensa alla

SOMMARJOBB FÖR 15 ÅRING?


Ämnesstartare

Hej, fyller 15 och skulle gärna få ihop lite pengar i sommar. Vad kan jag göra? Fungerar mycket bra med djur, har ridit, gillar barn, ganska flitig av mig. Finns säker tusentals trådar om det här men.... Är pålitlig och jaa... Förslag?


   
Citera

Kommuner brukar ha olika projekt för unga på sommaren.  Kolla upp d


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan tillägga att jag även kan laga mat ganska bra, så hade tänkt på barnvakt som även gör mat, städar och byker... men har ingen större erfarenhet av barn, kommer bra överens med dem osv... kan ju även jobba i princip vilka tider som helst, morgon, dag, eftermiddag ock kväll. ev. helg. Men skulle någon vilja lämna sina barn hos en 15 åring?


   
SvaraCitera

Kolla förskolor! Kommuner brukar fixa sommarjobb åt ungdomar på bland annat förskolor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack, ska göra det Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men är dagis/förskolor öppna på sommaren? Är inte helt säker


   
SvaraCitera

Butterfly:
Men är dagis/förskolor öppna på sommaren? Är inte helt säker

Inte alla men många. I kommunala förskolor måste alltid en förskola inom enheten vara öppen.

Jag är säker, har arbetat på förskola i ett år + tre somrar. Är även snart en utbildad förskollärare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, ska kolla upp om de tar dit "sommarjobbare" låter ju intressant, men jag får väl hoppas att de tar emot 15 åring dit Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det för tidigt att redan nu börja söka efter sommarjobb? Hur mycket tjänar man i timmen ungefär då? Har som sagt inte så himla stor erfarenhet av barn men gillar dem och kommer överens med dem... Räcker det?


   
SvaraCitera

Butterfly:
Okej, ska kolla upp om de tar dit "sommarjobbare" låter ju intressant, men jag får väl hoppas att de tar emot 15 åring dit Mycket glad

Kolla via din kommun till att börja med!

Butterfly:
Är det för tidigt att redan nu börja söka efter sommarjobb? Hur mycket tjänar man i timmen ungefär då? Har som sagt inte så himla stor erfarenhet av barn men gillar dem och kommer överens med dem... Räcker det?

Finns det via kommunen gör det inget att du inte har erfarenhet. Lön har jag tyvärr ingen aning om.
Vilket kommun bor du i?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Vilket kommun bor du i?

Jag bor i Finland.... Så ni kan knappast hjälpa mig 🙂 men kollade upp vår kommuns hemsida men det finns bara kontaktuppgifter, inget om jobb eller så, vet inte riktigt hur jag ska göra Skeptisk


   
SvaraCitera

Butterfly:

Jag bor i Finland.... Så ni kan knappast hjälpa mig 🙂 men kollade upp vår kommuns hemsida men det finns bara kontaktuppgifter, inget om jobb eller så, vet inte riktigt hur jag ska göra Skeptisk

Ring och fråga!


   
SvaraCitera
time
 time

Butterfly:

Jag bor i Finland.... Så ni kan knappast hjälpa mig 🙂 men kollade upp vår kommuns hemsida men det finns bara kontaktuppgifter, inget om jobb eller så, vet inte riktigt hur jag ska göra Skeptisk

Vilken kommun i Finland? Finns olika program beroende på var du är. Bor också här 🙂


   
SvaraCitera

Jag jobbade åt parkförvaltningen förut, det kanske vore  nåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Vilken kommun i Finland? Finns olika program beroende på var du är. Bor också här 🙂

Bor i södra Finland i Raseborg 😀


   
SvaraCitera