Aviseringar
Rensa alla

Sommarjobb


adlo33
Ämnesstartare

Hej, är en kille på 17 år nu och mina föräldrar är väldigt angelägna om att jag ska söka sommarjobb nu till sommaren. De pressar mig genom att säga att jag inte får mitt studiebidrag (cirka 70% av den) om jag inte söker, klart vill jag söka sommarjobb men jag känner väldigt pressad då jag redan utövar en sport som är väldigt dyr och betalar för allt själv här, och om jag inte får min bit av studiebidraget kan jag inte utöva den, jag har redan ett helg jobb där jag får ca. 500 kr i månaden för att dela reklam. vad tycker ni? har mina föräldrar rätt att pressa mig såhär? 


   
Citera

Ja, på sommaren är du ju ledig. Du kommer jobba 5 dagar i veckan om bara några år, tycker det är bra att dina föräldrar visar dig vuxenlivet.


   
SvaraCitera

Pressa vet jag inte om de gör. De vill ditt bästa, få dig att förbereda inför framtiden, så jag ser inget fel i det. Du kommer ändå inte få något studiebidrag under sommaren och du behöver pengar så du vinner på det i vilket fall.

Ett tips är att söka arbete inom kommunen om du aldrig arbetat innan. Inta alltid en bra lön men det är en bra start åtminstone.


   
SvaraCitera

Killen du väljer själv om det villes hjälpa företagsbossarna och få pröjsat lite stålar till dig under sommaren. Men under två månader sedan så får du inte dina 1150 spänn av bidraget vilket inte klassas som skojigt för flera.. Du väljer själv om du tycker att det är värt att skrapa ihop lite guld istället för att vara ledig på ett lov.

Det känns som lite att bli pröjsad endast 500 dollarz för reklamutdelningen? Man brukar la tjäna runt 100kr om timmen, x8 x2 x4? (Beror juh på då hur mycket tid du hjälper bossarna)

Om fallet blir sommarjob så glöm för bövelen inte av att skicka in en ifylld jämkningsblankett!!
___________________________________________________________________________________________


   
SvaraCitera