Aviseringar
Rensa alla

Sommarplaner


Ämnesstartare

Leijonsparf:

vill testa den tesen nu, genom att besöka aktuell tillställning och spendera min fritid med aktiehandel och drivande av en sweatshop i indien över telefon.

Om nån som driver en sweatshop i Indien dök upp hade den förmodligen fått spö. [rolleyes]


   
SvaraCitera

um-träff, sommarkurs, elektronikplugg, oslo, träffa folk
typ det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skottland, Tjeckien, Österrike, Ungern, Serbien, Rumänien, typ.


   
SvaraCitera

Ska utforska Japan. SUF läger låter spännande!

Rödingajäveln:

Kommer ha jättemycket pengar i sommar för jag har vunnit en facklig konflikt mot min f.d. arbetsplats och fått ett fett stort skadestånd, så jag kan nog träffa massa UMare och göra annat skoj. Wohoooo! [bigcheers][party]

Grattis [bigsmile]! SAC kan man lita på (antar att de är dem du tillhör). Varför upppstod konflikten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:

Om nån som driver en sweatshop i Indien dök upp hade den förmodligen fått spö. [rolleyes]

ditto om folk som kallar sig vänster och äter kött.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cornucopia:

Ska utforska Japan.

Coolt. [y][party]

Cornucopia:

SUF läger låter spännande!

Det kommer bli hur fett som helst.

Cornucopia:

Grattis [bigsmile]! SAC kan man lita på (antar att de är dem du tillhör). Varför upppstod konflikten?

Snabb sammanfattning:

De ville inte ge mig lön för övertid, jag hotade med facklig konflikt, fick mina pengar och blev sparkad veckan efter. [crazy]

Ja SAC är ju till skillnad från LO-facken ett fackförbund och inte en arbetsköparorganisation. ;P

Leijonsparf:

ditto om folk som kallar sig vänster och äter kött.

lol, nej. Då har man fått nåt om bakfoten om man tror att det är samma sak. [rolleyes] Djurrätt har inget med arbetarrörelsen att göra, vi är en klassrörelse och inte nån allmän anti-förtrycksrörelse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:

Det kommer bli hur fett som helst.

Sluta. [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:

lol, nej. Då har man fått nåt om bakfoten om man tror att det är samma sak. [rolleyes] Djurrätt har inget med arbetarrörelsen att göra, vi är en klassrörelse och inte nån allmän anti-förtrycksrörelse.

har inte ens nämnt djurrätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Sluta. [cry]

Sista chansen att se Motala innan de blindgalna syndikalisterna kaozar sönder hela stan! [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

har inte ens nämnt djurrätt.

Att inte käka kött är ju typisk djurrättargrej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

har inte ens nämnt djurrätt.

Okej, vad är motsättningen mellan att vara vänster och äta kött då? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Sluta. [cry]

synd att du inte ska dit, vi hade eventuellt kunnat skeda[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:

Sista chansen att se Motala innan de blindgalna syndikalisterna kaozar sönder hela stan!

Ingen chans för min del. [sad]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

bullen:

synd att du inte ska dit, vi hade eventuellt kunnat skeda

Ja. [sad][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Att inte käka kött är ju typisk djurrättargrej.

ja, det är även en grej som yttrar sig hos personer som konsekvent motsätter sig snedfördelning av resurser i världen. nationalism är ju inte det senaste bland vänsterfolk, direkt, så jag måste anta att en etiopisk bonde är lika mycket värd som en volvoarbetare. och då är det ärligt talat inte så jävla stor skillnad mellan att driva en sweatshop och att äta kött.

Rödingajäveln:

Okej, vad är motsättningen mellan att vara vänster och äta kött då? [rolleyes]

det har jag förklarat för dig ett antal gånger, jag tänker utgå från att du minns i alla fall någon av dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

det har jag förklarat för dig ett antal gånger, jag tänker utgå från att du minns i alla fall någon av dem.

Okej, fast jag fattar inte vad liberal konsumentmakt har med vänster att göra överhuvudtaget. Individualism har inte i en arbetarrörelse att göra.


   
SvaraCitera