Aviseringar
Rensa alla

Sommartid slutar vid midnatt - dags att ställa tillbaka klockan.


Ämnesstartare

Vad tycker ni om det? Bör man avskaffa sommar- och vintertid eller gillar ni att flytta klockan två ggr per år?


   
Citera
NEMI
 NEMI

har ingen som helt förståelse för det här påhittet. Men jag är kanske dum í huvudet som inte ser det livsavgörande i den där timmen fram och tillbaka som har sååå jävla stor betydelse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad innebär det?


   
SvaraCitera

Exodus:
vad innebär det?

Man ställer tillbaka klockan en timme vid 03:00.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI: har ingen som helt förståelse för det här påhittet. Men jag är kanske dum í huvudet som inte ser det livsavgörande i den där timmen fram och tillbaka som har sååå jävla stor betydelse.

Det hade betydelse för länge sen när man inte hade tillgång till mycket elektricitet så man försökte spara genom att flytta timmen så att mer arbetstid skedde under tiden det var ljust, på så sätt slapp man artificiellt ljus. Typ nått i den stilen...


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Razor:

Det hade betydelse för länge sen när man inte hade tillgång till mycket elektricitet så man försökte spara genom att flytta timmen så att mer arbetstid skedde under tiden det var ljust, på så sätt slapp man artificiellt ljus. Typ nått i den stilen...

känns som att vi sackar före 1920 här eller något...


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

helkonstigt är det iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor: avskaffa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill inte avskaffa men vet inte varför 


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

Den är bra.

Nackdelen är när klockan ändras på hösten för det tar ett tag för kroppen att vänja sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avskaffa.
Vissa av oss arbetar på arbetsplatser där man får ställa om lite för många klockor varje gång det ska ställas om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gillar att vi ställer om. Mest för att jag vinner en timmes sömn och ska upp tidigt inatt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"ska upp tidigt imorgon" menar jag förstås.


   
SvaraCitera

Vintertid är ju "normaltid". Men jag förstår inte syftet med att hålla på att ställa fram och tillbaka klockan.


   
SvaraCitera