Aviseringar
Rensa alla

Sorg i hjärtat.. Forsberg har spelat sin sista hockeymatch


Ämnesstartare

antrax:

Alla hans kulor?

slang för pengar, daah


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

slang för pengar, daah

Hähä, trodde han var mutant.


   
SvaraCitera

antrax:

Hähä, trodde han var mutant.

trodde han va jättemanlig, hihi


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Fast vad fan. Killen är ju nästan 40 bast. Gamlingar hör ändå inte hemma på isen.

Ääh, det är ju ingen ålder! Lidström är över 40... Mike Modano och Selänne lika så!

Sen har vi Chris Chelios som spelade NHL när han var 48[crazy]


   
SvaraCitera
Keeper

Peter Forsberg, king on ice.
Tycker att han har kämpat väl, det visar hur mycket han brinner för sporten.
Många som klagar över att "han borde slutat för länge sen!!1" bör komma ihåg att han inte direkt drabbar någon annan än sig själv och att det är just den kämpaglöden som gjort honom till en av de bättre hockeyspelarna någonsin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Keeper:

Många som klagar över att "han borde slutat för länge sen!!1" bör komma ihåg att han inte direkt drabbar någon annan än sig själv och att det är just den kämpaglöden som gjort honom till en av de bättre hockeyspelarna någonsin.

När man läser kommentarerna borta i det stora landet "overthere" så inser man att majoriteten hyllar Foppa för den giganten han var. Men när man läser många av de svenska kommentarerna så är det tvärtom istället. Typiskt svenskt, är det inte det? Här ska det snackas om att "ALLA visste" att foten inte skulle hålla, hur pinsam han var som inte visste det vi visste etc.. Men Foppa gjorde det rätta, han kämpade och han ville inte sluta pga foten. Han ville visa en sista gång att han fortfarande var bra. Han ville visa att han slutade för att HAN ville.

De som sprider strunt för att "utmärka sig" har absolut ingen aning om vad Foppa har betytt för svensk hockey och den inspiration han har gett till många unga som glider fram över isarna idag.

Jag ger en av mina fötter till Foppa vilken dag som helst om det skulle kunna få mitt hockeyhjärta att få äran att se honom på isen en gång till. Lite fuktig i ögonen blir man av att se en så stor man älska det han gör/gjort så mycket! Foppa ÄR ishockey för mig.

Keeper:

Peter Forsberg, king on ice.

+ citerar en spelare i Nashville

Han är som ett monster på isen!


   
SvaraCitera

äh, är ju bara 1 st sport


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min absoluta favorit när det kommer till sportvärlden, har alltid varit. Åtminstone vid sidan av Stefan Lövgren.
Riktigt jävla legend.
Tycker han gjorde helt rätt att försöka så många gånger som han ändå gjorde, han älskar trots allt att slå på den där jävla gummibiten<3


   
SvaraCitera

Marmoth:

Lite fuktig i ögonen blir man av att se en så stor man älska det han gör/gjort så mycket! Foppa ÄR ishockey för mig.

Keeper:

Peter Forsberg, king on ice.

åh lite som när michael jackson dog!!!11 king of pop!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

äh, är ju bara 1 st sport

Kolla efter 0.55 så förstår du att det inte bara är en sport.

Blev nästan tårögd när jag såg det första gången[sad]


   
SvaraCitera

Marmoth:

Kolla efter 0.55 så förstår du att det inte bara är en sport.

tssss


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

tssss

Inget tsssssss[n] This are serious thread! Hockey för Foppa är antagligen vad kärlek är för dig. Att skiljas från de (lagkamrater och fans) som tagit hand om dig och älskat dig de senaste 16-17 åren är nog rätt jobbigt.


   
SvaraCitera

Marmoth:

Hockey för Foppa är antagligen vad kärlek är för dig

tvek på den


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lite komiskt, för senast idag eller igår har det varit reklam på TV om Forsbergs comeback.

Men mycket synd, hans legen.. wait for it.. dary straff kommer alltid kommas ihåg!


   
SvaraCitera

Marmoth:

Att skiljas från de (lagkamrater och fans) som tagit hand om dig och älskat dig de senaste 16-17 åren är nog rätt jobbigt.

Fast det är väl rätt osannorlikt att han kommer lägga av helt inom hockey. Han kommer väl antagligen förr eller senare arbeta med hockeyn vid sidan om isen som tränare/sportchef/kommentator.


   
SvaraCitera