Forumet - SOS 911 112 osv halsmandelexperter

SOS 911 112 osv halsmandelexperter

236 0 27
tagit bort mina halsmandlar och har varit tjöt om att det ej ska blöda.. och med blöda tänker jag att det stänker ur munnen och sådära.. och nu när jag borstade tänderna så kom det en del blod, irriterade väll sårskorpan

googlat och där står det: om det börjar blöda, åk in till akuten

men va sjuttstiken.. blöder ju bara lite? behöver råd... vad ni tror... ååå..........................

Spana också in:

kPTRRRR:

imo tror jag att du håller på att dö.

om det vore så väl [crazy][wink]

frukt:

Började du blöda nyss eller har det hänt fler gånger?

jag har ju känt blodsmak och sådär, men inte såpass att det kommer blod när spottar och så såg jag blod när jag öppnade käften och kollade på såren. men absolut inte mycket... tänker att det är väll klart att en sårskorpa blöder LITE? är väll oundvikligt att helt ej irritera den i samband med mat och så..
Okej, som de tidigare sagt så gör du nog bra i att ringa sjukvårdsupplysningen i hopp om att få prata med någon som har koll på blödningar efter tonsillektomi för att kunna avgöra om dina är allvarliga eller bara "retningar". Det kan faktiskt vara farligt om det börjar blöda mer.
För säkerhets skull bör man nog alltid åka in till akuten när man blöder efter tonsillektomi, eftersom det snabbt kan utvecklas till livsfarlig blödning.
Inte för att skrämma dig, men operationen har i relation till andra operationer hög postoperativ dödlighet pga blödningsrisken, därför ska blödningar tas på allvar. Bättre att vara för mycket orolig än för lite.
Galvmeister:

Vänta bara tills tråden för stygnen löses upp[wink]

-

:S:S:S

Hoppas din mamma sjuksköterska har rätt!! Det har hon nog. Men om det blir värre ska du nog åka in.
Hoppas att det ej blir!!
Akuter är så läskiga. Uschanbuschan. Tillbringade nästan en hel nyårsafton på akuten förut. Så hade de mage att ta in ett lite barn före mig. FÖRE MIG!!!
Jävla sätt.
framtidstron lever:

Bättre att vara för mycket orolig än för lite.

kns liite som en överdrift att åka in så fort det kommer en tår blod typ... men det kanske är som du säger, minsta lilla blödning kan leda till värsta forsen? men ska man inte invänta forsen då istället

frukt:

orolig

kom ingen fors! och inte känt någon blodsmak... det är lugnt [smile]

Galvmeister:

Vänta bara tills tråden för stygnen löses upp[wink]

vad händer då? läst om att när skorpan börjar försvinna så börjar man svälja delar av den.. låter inte så härligt

Postorderhoran:

usch vad läskigt det där verkar.
Är glad att jag ej är 1 halsbarn [blush]

alltså e väldigt speciellt [crazy] smaken och lukten av allting.. svälja 8337387 liter skit typ.. vidrigt äre egentligen, ska gå igenom världens tvätterapi efter detta

isola:

Hoppas att det ej blir!!

blev ej!

isola:

FÖRE MIG!!!
Jävla sätt.

haha tkr ej d är så konstigt :( [cute]