Aviseringar
Rensa alla

South Park Muhammed


Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Jag vill inte vara den som säger det, men sen nyhet buddy [mad]

Stod I DN idag.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Stod I DN idag.

Jo jo, men det är ju inte hoten som uppmärksammas idag. [no-no]


   
SvaraCitera

finns det inte redan tråd om south park+muhammedgrejen?


   
SvaraCitera

Bra. Om någon dödar Trey Parker eller Matt Stone så tänker jag hitta personen och tortera honom till döds.


   
SvaraCitera

Fan så dom ser ut... 🙁


   
SvaraCitera

Kakaoxo:

det står knappt i koranen att man inte får avteckna honom

Det står det visst.


   
SvaraCitera

Intervention:

Det står det visst.

vilken sura?


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Jag tyckte att det var lite kul

Så du tycker att det är kul när några män gör narr av muslimer? Det är som att Judar och andra religoner skulle börja göra narr av det du tror på


   
SvaraCitera

Kakaoxo:

vilken sura?

Min mamma är helt och hållet en muslim samma med min morbror dom säger att det är förbjudet att göra en bild av våran profet (tänker inte skriv namnet)


   
SvaraCitera

Intervention:

Min mamma är helt och hållet en muslim

jag är också muslim och är 100% säker på att det är ej förbjudet.

Intervention:

våran profet (tänker inte skriv namnet)

är det förbjudet att säga hans namn också?[zzz]


   
SvaraCitera

Kakaoxo:

jag är också muslim och är 100% säker på att det är ej förbjudet.

Då har du fel man får inte göra porträtt av våran profet kolla koranen btw innan du gör det tvätta händer också 😀 måste ha rena händer när man läser koranen

Kakaoxo:

är det förbjudet att säga hans namn också

Jag tror det men jag tänker inte ta några risker skriver hellre profet[wink]


   
SvaraCitera

Intervention:

måste ha rena händer när man läser koranen

lol.

Intervention:

Jag tror det men jag tänker inte ta några risker skriver hellre profet[wink]

du är den typen som jag ogillar. [cry]


   
SvaraCitera

Intervention:

Så du tycker att det är kul när några män gör narr av muslimer? Det är som att Judar och andra religoner skulle börja göra narr av det du tror på

Narr av Jesus har redan gjorts. Inte blev det några mordhot då. Dessutom, har du hört talas om yttrandefrihet?


   
SvaraCitera

Intervention:

Då har du fel man får inte göra porträtt av våran profet kolla koranen btw innan du gör det tvätta händer också 😀 måste ha rena händer när man läser koranen

Står inte någonting om det i koranen, men nämns lite i haditherna och då inte specifikt om muhammed utan om avbilder generellt (jämför: andra budordet i kristendomen). Däremot är det ju en stark tradition bland sunnimuslimer att muhammed inte får avbildas.
Lite som grejen med slöja. Det finns antydningar om liknande saker i haditherna, resten har kulturen skött.


   
SvaraCitera

Intervention:

Så du tycker att det är kul när några män gör narr av muslimer?

Ja, det tycker jag.

Intervention:

Det är som att Judar och andra religoner skulle börja göra narr av det du tror på

Jag hoppas att du känner till att den ena av skaparna bakom "South Park" är Jude? Jag hoppas också att du känner till att serien har gjort narr av precis allt. Även muslimer, fast för några år sedan då ingen brydde sig. Skaffa dig lite självkritik och se det roliga i satiren istället.


   
SvaraCitera