Aviseringar
Rensa alla

Sover inte många timmar


Ämnesstartare

Som rubriken lyder; jag har inte sovit på snart 2 månader en hel natt.
Jag tycker det är väldigt jobbigt i skolan eftersom jag in princip får huvudvärk varje dag.

Jag undrar om det finns någon annan med samma problem eller någon som haft liknande problem tidigare?
Jag HATAR läkare och doktorer väldigt mycket, jag har riktigt svårt för att söka hjälp, finns det något receptfritt sömnmedel? Eller i alla fall något som gör att man blir trött? jag är alltså inte trött på nätterna längre utan bara på dagarna, somnar ibland i skolan tom.

Jag försöker att inte dra igång datorn varje natt eftersom jag hört att det inte ska vara så bra, vet dock inte varför. Men efter 4 timmars vridande och vändande blir man rätt less. Jag då lyssna på någon lugn musik som gör att jag blir lite trött i alla fall, fler tips på sånt eller något annat man kan göra om man inte kan sova på datorn? jag har hittat någon form att alfapet som man i alla fall kan fördriva tiden med lite. Fler tips tack? [smile]

/ Sorry om det är lite luddigt skrivit
cIao


   
Citera

har exakt samma problem fast det har pågått längre för mig. har inte sovit riktigt på två år eller så nu, känner mig aldrig utvilad efter sömn heller och har konstant huvudvärk.

finns receptfria grejer tex valerina fort eller nåt heter det, är nåt naturläkemedel. funkade inte för mig. finns nog mera men ska inte vara så bra.

vill du inte ska riktig medicin så får du väl föröska vara aktiv under dagen och göra mycket och röra på dig, är inte heller skit och förösk att inte dricka mycket läsk eller redbull eller så. lägg dig tidigt och förösk att hålla det mönstret hela tiden så borde väl det funka

annars borde du nog snacka med läkare eller så


   
SvaraCitera

Ja jag har liknande problem sen några månader tillbaks. Sover inte mer än 2,3 timmar per natt och sen går jag istället runt och somnar lite överallt under dagen istället. Varit i kontakt med läkare men de tipsen jag fick där hjälpte inte så får nog göra ett andra besök snart och skaffa några tabletter.

Apoteket har Neurol (Valerina) receptfritt, provat det under veckan nu och kan inte märka någon större skillnad så de vet jag inte om jag kan rekommendera. Det skadar dig väl iofs inte att prova!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag får kila ner på apoteket imorgon och leta rätt på något då, som du sa, det skadar ju inte att prova 🙂

Tack!


   
SvaraCitera

Enda sättet de kan skada är att de är fruktansvärt äckliga men det får man kanske ta!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Enda sättet de kan skada är att de är fruktansvärt äckliga men det får man kanske ta!

jo man får ju det!


   
SvaraCitera
time
 time

Det enda receptfria sömnmedlet jag kommer på är Valeriana, som finns på apoteket, men de hjälper inte mycket mot insomni, tyvärr.

Det bästa du kan göra för att få hjälp är att kontakta en läkare och be att få göra en sömnutredning. Du kan också gå till BUP. Det är värt det, för då kan du få en medicin som faktiskt hjälper och låter dig sova på nätterna.


   
SvaraCitera

har knappt sovit ordentligt en natt på säkert 12-13 år. [shake]


   
SvaraCitera

Har nog inte sovit en ordentlig natt sen födseln. Vad blir det, 18 år?


   
SvaraCitera
Zsasz

tacka vet jag för stilnoct..

(var fan kommer uttrycket "tacka vet jag" från?, låter helt snett)


   
SvaraCitera