Aviseringar
Rensa alla

Spå i handen?


Sonya
Ämnesstartare

Kan man spå i handen? För jag har tänkt lite på det.
Att man kan se hur bra hjärta man har, hur länge man lever osv. Men det är bara jag av mina vänner som har kortare streck på handflatan! Det sägs väl att man lever kortare då? Eller nåt sånt. Jag kollade på en sida: spaatjenester.net/index.asp?mi...

Det låter säkert sjukt, men jag antar att jag är en sån person, det är intressant, som sagt! 😉

Vad tror ni? Har någon också kortare streck på handflatan, som inte når ända fram som jag?


   
Citera
Ämnesetiketter
Sonya

   
SvaraCitera

Det är såvitt jag vet faktiskt vetenskapligt bevisat att handflator kan berätta om en persons personlighet men de kan däremot inte säga någonting om ens framtid, den skapar man själv. Men om man nu är intresserad av palm reading så behöver tex en kort livslinje (den böjda linjen nära tummroten) inte alls innebära ett kortare liv.


   
SvaraCitera

Sonya:

Vad tror ni?

Jag har långa, kommer däremot inte leva länge.. Mycket runt om som påverkar livslängden, hur du väljer att leva ditt liv o.s.v.

Tror du detta är "förbestämt" också? Är alla dina handlingar i livet inprintade i handflatan? [crazy]


   
SvaraCitera
Sonya
Ämnesstartare

Nolentis:

Tror du detta är "förbestämt" också? Är alla dina handlingar i livet inprintade i handflatan?

Haha nää, men det är ju bara lite intressant! [rolleyes]


   
SvaraCitera

Både och.


   
SvaraCitera

Vet ej.


   
SvaraCitera

har en spesjell pärfym som heter de


   
SvaraCitera

Mattias94:

Det är såvitt jag vet faktiskt vetenskapligt bevisat att handflator kan berätta om en persons personlighet men de kan däremot inte säga någonting om ens framtid

Haha visa den undersökningen tack.


   
SvaraCitera

Jag har både korta och långa streck i handflatan.
Men tror inte att man kan spå nej.


   
SvaraCitera

RyalNotch:

Haha visa den undersökningen tack.

det är åtminstone ett ganska konstigt och dumt antagande att utesluta korrelation mellan kroppsliga och mentala attribut, vare sig det rör sig om genetiska eller förvärvade.


   
SvaraCitera

Brk g:

det är åtminstone ett ganska konstigt och dumt antagande att utesluta korrelation mellan kroppsliga och mentala attribut, vare sig det rör sig om genetiska eller förvärvade.

Mm precis som fysiognomik. Det är dumt och konstigt att jag inte tror på något som saknar vetenskapligt bevis och som kan förklaras med mycket annat såsom "cold reading". Väldigt konstigt.


   
SvaraCitera

RyalNotch:

Det är dumt och konstigt att jag inte tror på något som saknar vetenskapligt bevis och som kan förklaras med mycket annat såsom "cold reading". Väldigt konstigt.

det handlar isf inte om en spådam som sitter och kollar på handen i fem minuter utan om typ eventuella korrelationer mellan hur ofta man sluter handen <-> nervositet/neuros, o. dyl. kanske omöjligt att kontrollera i praktiken pga många andra variabler som påverkar utfallet i större grad, men ändå tänkbart.


   
SvaraCitera

det hänger på livslinjen

Image


   
SvaraCitera

min livslinje visar en instabil uppväxt och hälsosamma starka medelår och en död vid 71 års ålder


   
SvaraCitera