Aviseringar
Rensa alla

Spänningshuvudvärk?


Ämnesstartare

Jag har tidigare haft ont i huvudet pga dålig syn och problem med bihålor. Har då haft tryck i pannan. Men nu har jag fått någon konstig huvudvärk. Spänner på olika punkter i huvudet och ibland bränner det också. Har ofta tryck i bakhuvudet, ner mot nacken.

Har ibland konstiga arbetsställningar vid gitarr spelande och sittande vid dator.

Googlade runt men hittade inte något konkret svar på dessa symptom. Vad kan det vara? Någon som lider av spänningshuvudvärk och känner igen dessa symptom?

//Orolig tjej..


   
Citera
Ämnesstartare

troligvis spänningshuvudvärk. prova värktabletter. hjälper det inte bör du snacka med läkare då du kan ha det jag hade förut. migrän


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karl Bertil Jonsson:

troligvis spänningshuvudvärk. prova värktabletter. hjälper det inte bör du snacka med läkare då du kan ha det jag hade förut. migrän

Är också väldigt stressad av mig. kan det bero på det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anooonymous:

Är också väldigt stressad av mig. kan det bero på det?

ja, jag hade migrän i snitt 1/vecka förut, sprit, rök, stress. starkt ljus. allt kan påverka


   
SvaraCitera

Vaknar ni med huvudvärk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svavelmun:

Vaknar ni med huvudvärk?

hände för mig ungf hälften av gångerna


   
SvaraCitera

Karl Bertil Jonsson:

hände för mig ungf hälften av gångerna

Går inte att utesluta hjärntumör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svavelmun:

Går inte att utesluta hjärntumör.

iom att jag fick diagnostiserad migrän och växte ifrån min migrän är jag relativt övertygad om att jag inte hade det. sedan brukar väl inte hjärntumörer ge huvudvärk specifikt när man vaknar? [confused]


   
SvaraCitera

Karl Bertil Jonsson:

iom

Frågan riktades egentligen mot trådskapare.
Jo, hjärntumör är förknippat med huvudvärk (framförallt) om mornarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh, får ofta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svavelmun:

Jo, hjärntumör är förknippat med huvudvärk (framförallt) om mornarna.

åh fan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svavelmun:

Vaknar ni med huvudvärk?

Nej. har hänt vid bakfylla endast 😛 och då äre ju pga alkoholen!

eller kanske någon enstaka gång.. men inte ofta! en, två gånger...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svavelmun:

Frågan riktades egentligen mot trådskapare.

Någon som kan ge mig ett svar?

Har tryck på olika ställen i huvudet, ibland stramar det ner mot nacken och skulderblad. Spänningshuvudvärk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Åh, får ofta.

Hur brukar det bli då? Gölr det ont i hela huvudet? Eller på vissa punkter?


   
SvaraCitera

anooonymous:

Är också väldigt stressad av mig. kan det bero på det?

Stress leder många gånger till att man spänner sig och således drabbas av spänningshuvudvärk. Det är som du säger att det spänner på olika punkter i huvudet, oftast kring tinningen. Den brännande känslan känner jag inte riktigt igen, heller inte att det stramar mot nacke och skulderblad. Men det kan säkert vara olika från person till person.

Känner du att värktabletter hjälper? För mig hjälper värktabletter föga, utan jag måste vila samt massera huvud och ansikte för att det ska bli bättre.

Försök ta det lugnare och vara uppmärksam på om du går runt och spänner dig. Om det hjälper och huvudvärken minskar är det troligen spänningshuvudvärk.


   
SvaraCitera