Aviseringar
Rensa alla

Spanska, franska eller tyska O.o


Ämnesstartare

Imon måste jag välja vilket språk jag kmr läsa på gymnasiet, ni får hjälpa mig med det här, om ni kan [cute]
Frågan är till er som har läst spanska, franska eller tyska på gymnasiet[cute], vilket är det lättaste att studera\läsa?????? Vilket av de liknar mest svenska språket????[confused]


   
Citera

Jag vill gå ryska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tyska låter väldigt likt så det är lätt att prata men gramatiken är jävligt jobibig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyska är lättast, mest likt det svenska språket... läser det inte dock [cool]


   
SvaraCitera

Spanska har inte så svår gramatik , samt att det är väldigt stort och du har nytta av de ( har man ju me alla iofs ).


   
SvaraCitera

Franska är svårt. Tyska vet jag inte så mkt om egentligen, men jag har för mig att grammatiken inte är så rolig. Spanska är relativt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Riiikard:

Spanska har inte så svår gramatik , samt att det är väldigt stort och du har nytta av de ( har man ju me alla iofs ).

Själv så vill jag gå spanska, tvivlar lite [rolleyes], Har du läst spanska elr hört att den inte e så svår ???


   
SvaraCitera

StoraHimlen:

Själv så vill jag gå spanska, tvivlar lite , Har du läst spanska elr hört att den inte e så svår ???

jag läser Spanska nu ! , svårt o svårt det vet jag inte med tanke på att man måste lära sig "skit myckket" Grammatik så är det kanske ganska lätt me Spanska för de inte krångligt alls 8 Grammatiken ) , sen är det oftast rätt likt Engelska ...


   
SvaraCitera

StoraHimlen:

Imon måste jag välja vilket språk

Jag skulle rekommendera dig att läsa tyska! jag läste själv tyska i ettan och nu i trean läser jag spanska. spanskan är helt fakkad ska jag säga. hälften av orden man använder på tyskan fattar man i princip![y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man:

jag läste själv tyska i ettan och nu i trean läser jag spanska

Varför har du bytt till spanskan om du var nöjd med tyskan???[rolleyes]


   
SvaraCitera

Franska [smile]


   
SvaraCitera

StoraHimlen:

Varför har du bytt till spanskan om du var nöjd med tyskan???

nja nöjd med tyskan kan jag inte säga att jag var haha. det där med språk är inte min grej[shake] fast jag kan iaf säga att tyskan var mycket enklare. lite liknande ordföljd som svenskan, elr iaf lätt att förstå och många ord är lika dana, lätta att uttala osv. spanskan har konstig ordföljd, är galet svårt att uttala och du kan aldrig på förhand gissa vad ett ord betyder


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Jag vill gå ryska.

Jag läser det med hjälp av Rosetta Stone. [smile]
Fast ryska är visst ett av dem svårare språken och jag är inte så bra på språk. [sad]


   
SvaraCitera

Myksa:

Fast ryska är visst ett av dem svårare språken och jag är inte så bra på språk.

Ja, men det är fascinerande med ryska. [y]


   
SvaraCitera

man väljer väl ett program där man slipper B-språk!!!


   
SvaraCitera