Aviseringar
Rensa alla

Spara?


Smilen
Ämnesstartare

Hur bra är ni på att spara era pengar?

Jag är inte en effektiv sparare tyvärr. Kom med råd hur man effektivt sparar sina pengar. Hur håller man sig borta från att köpa allt trams? 


   
Citera
Ämnesetiketter

Har inte så mycket till val, vill ej hamna på gatan.


   
SvaraCitera
Draug

Smilen: Nej

Är urusel på sånt, men jag har blivit bättre med åren tänker ett steg extra innan jag väljer att slösa.


   
SvaraCitera

Smilen:
Hur bra är ni på att spara era pengar?

Jag är inte en effektiv sparare tyvärr. Kom med råd hur man effektivt sparar sina pengar. Hur håller man sig borta från att köpa allt trams? 

man öppnar aldrig fonden som morsan o farsan gjorde när man va barn, man måste gå till en bank för att öppna den tror ja men ja har inte rört mina pengar där, sen har man ett annat konto som man lägger in pengar som man inte använder innan nästa lön/bidrag, har nästan aldrig mer än 1000 på kortet 


   
SvaraCitera

så tänker ja igenom lite mer dyra köp o funderar på om ja verkligen behöver köpa den grejen nu isv


   
SvaraCitera

Ja, gör t.ex. upp en budget varje vecka, och det som blir över lägger du in på ett sparkonto elr liknande. Jag började göra så här för ca 1/2 år sedan och mina utgifter har minskat väldigt mycket sedan dessGlad


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Hade jag haft pengar att spara hade jag nog varit rätt bra på det.

Gör budget, allt överskott rätt in på sparkontot.


   
SvaraCitera

Trots att jag har bra ekonomi med fast jobb och hyfsad lön så är jag nog ganska sparsam. Lägger hellre pengarna på bil, MC och resor än att bränna av med pengarna på alkohol, krogen osv. Röker inte och dricker mycket mycket lite. 


   
SvaraCitera
reben

brutalt dålig
har 0 sparat


   
SvaraCitera
Exner

   
SvaraCitera