Aviseringar
Rensa alla

Spåra IP - adress?


Ge fan i att ta bort mina väldigt relevanta inlägg, OKEJ?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Ge fan i att ta bort mina väldigt relevanta inlägg, OKEJ?!

Huh? Vem tog bort vad? [confused]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ojdå, nu såg jag! Borta ju! Varför det för? [shake]


   
SvaraCitera
Tyrael

Slumpartad:

Det går att spåra IPs genom MSN har jag för mig, men det är jobbigt. Googla på det så finns instruktioner.

Nej.

anothergirl:

Säkert? Jag har hört att man kan spåra längre än så, gata i alla fall ? Kanske bara som folk säger, men...[confused]

Ja, det går att spåra - för polisen, men för det behövs ett domstolsbeslut som skickas in till din internetleverantör - såvida den du råkat ut för inte jobbar för din internetleverantör, isåfall skulle personen i fråga kunna få tag på din adress.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Ja, det går att spåra - för polisen, men för det behövs ett domstolsbeslut som skickas in till din internetleverantör - såvida den du råkat inte jobbar för din internetleverantör, isåfall skulle personen i fråga kunna få tag på din adress.

Okej, det känns lite som att den chansen är minimal. Men tack för hjälpen![smile]


   
SvaraCitera
Tyrael

anothergirl:

Okej, det känns lite som att den chansen är minimal. Men tack för hjälpen![smile]

Precis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Precis.

Dessutom krävs det väl förmodligen att personen är ganska högt uppsatt i företaget, har svårt att tro att företagen låter vem som helst som jobbar där att få titta på den informationen...[y]


   
SvaraCitera
Tyrael

anothergirl:

Dessutom krävs det väl förmodligen att personen är ganska högt uppsatt i företaget, har svårt att tro att företagen låter vem som helst som jobbar där att få titta på den informationen...[y]

"Den informationen"? Allt som krävs är ditt namn eller personnummer, det har vem som helst som behöver kolla upp ditt abonnemang.

^ Tänkte inte alls innan jag skrev det, vad jag menar är att om en som har tillgång till kunduppgifter (som många på internetleverantörers företag har) kan de se dina kontaktuppgifter(namn, adress) bara de har din IP.


   
SvaraCitera

anothergirl:

Säkert?

Jepp, helt säkert. Oroa dig inte.


   
SvaraCitera

Går bara om någon skickar en fil till en och man accepterar eller om man själv skickar till den andra och den accepterar.


   
SvaraCitera

Sålänge du inte bestämmer möte med "honom" så är det nog lugnt! [crazy]


   
SvaraCitera

det går att få tag på ip-adressen. det går att se vilken stad ip-adressen finns. det går inte att spåra vilken adress utan domstolsbeslut och hjälp av internetleverantören


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Duke:

Går bara om någon skickar en fil till en och man accepterar eller om man själv skickar till den andra och den accepterar.

Det är just det jag är förvirrad över, för han delade ju ett foto, men jag accepterade ju ingen överföringsgrej? Men det kanske är samma sak, jag har noll koll på sånt faktiskt [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Sålänge du inte bestämmer möte med "honom" så är det nog lugnt! [crazy]

Haha usch nej, jag har blockerat honom & så nu dessutom [smile]


   
SvaraCitera

anothergirl:

Huh? Vem tog bort vad?

Postade en massa efter det senare inlägget, som någon ond moderator tog bort ;<


   
SvaraCitera

Det är nog inte problem att få varanns IP genom msn, mha. wireshark... Däremoet har han ingen nytta av din IP... Han kan omöjligen ta reda på vem du är så länge han inte har kontaker inom någon internetoperatör. Det närmaste han kan komma själv är ta reda på kommun eller möjligtvis ort i vissa fall. Om han nu inte är en supercracker och lyckas på något vis som jag anser väldigt svårt... Så nej... Oroa dig inte...


   
SvaraCitera