Aviseringar
Rensa alla

Spel i linux!


Ämnesstartare

Nu ska jag fanimig sumpa kuksugar operativsystemet windows på den hör datorn. Jag pallar inte att jag inte kan göra som jag vill. Det går inte att avinstalera. Det går inte att installera. Det vill inte köras. Det vill inte stängas av. STOP!

Hur gör jag för att spela spel som SPORE och BF2 på linux? Är det svårt eller lätt som en plätt? Berätta för mig så ska jag bara flytta på alla mina kära bilder.


   
Citera
Ämnesetiketter

Det går inte, när du kör Linux så blir du förbannad till ett liv på internet, för alltid svärande om att plugins saknas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håll dig till Windows om din primära sysselsättning framför datorn är att spela. Installera om och låt bli att bete dig som en tard (installera random program från TEH INTERNETS, ladda ned skumma torrents, öppna bifogade filer i mail, etc.) så ska du nog se att det funkar bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

Det går inte, när du kör Linux så blir du förbannad till ett liv på internet, för alltid svärande om att plugins alltid saknas.

"Plugins?"


   
SvaraCitera

ante:

Det går inte att avinstalera. Det går inte att installera.

?

Till GNU/Linux finns roliga spel som Enemy Territory: Quake Wars och Nexuiz [y]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

Håll dig till Windows om din primära sysselsättning framför datorn är att spela.

Nej. Min primära syselsättning är att sitta på internet och redigera bilder. Men vill kunna softa med spel iblan ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alter ego:

Enemy Territory: Quake Wars och Nexuiz

Urban Terror också! [party]
Nexuiz tycker jag är sådär.
Quake Wars är min dator lite för dålig för. [sad]


   
SvaraCitera

Myksa:

Urban Terror också! [party]

Ja, det ska tydligen vara bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alter ego:

Ja, det ska tydligen vara bra.

Det är jättebra! Börja köra så ska jag spöa skiten ur dig! [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är säkert möjligt att installera de spel du nämner, men gaymers har sällan det tålamods som ibland krävs, så jag tycker att du skall följa KID´s råd och håll dig till windows.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Homunculi:

Det går inte, när du kör Linux så blir du förbannad till ett liv på internet, för alltid svärande om att plugins saknas.

Ursäkta men vad talar du om för plugins?


   
SvaraCitera

aristoteles:

Ursäkta men vad talar du om för plugins?

Tja, just nu är jag i skriande behov av vissa codecs så att jag ens kan använda mina mediaspelare, samt tidigare så var jag tvungen att dra hem såväl flash som shockwave.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

Tja, just nu är jag i skriande behov av vissa codecs så att jag ens kan använda mina mediaspelare, samt tidigare så var jag tvungen att dra hem såväl flash som shockwave.

Brukar inte ha problem med film och musik, men jag använder vanligen bara vanliga format. Flash får man ju ladda ner i windows också, är väl inga problem där?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

samt tidigare så var jag tvungen att dra hem såväl flash som shockwave.

Måste du inte göra det i Windows också? Sen så är det ju skitenkelt, då adobe numera är snälla nog att släppa en .deb-fil med flash10, vilket gör att installationen är så enkel som att dubbelklicka på en fil. Annars brukar Firefox sköta det där alldeles själv.

Homunculi:

just nu är jag i skriande behov av vissa codecs så att jag ens kan använda mina mediaspelare

w32codecs? Jag har då aldrig haft några problem med det.

Linux + media codecs


   
SvaraCitera

aristoteles:

Brukar inte ha problem med film och musik, men jag använder vanligen bara vanliga format.

Nevon:

w32codecs? Jag har då aldrig haft några problem med det.

Skärmbild.png


   
SvaraCitera