Aviseringar
Rensa alla

Spel i linux!


Nevon:

Måste du inte göra det i Windows också?

aristoteles:

Flash får man ju ladda ner i windows också, är väl inga problem där?

Hah, jag trodde att det ingick.
Nåväl, det gör inte det hela mindre störande, då jag inte jämförde med windows ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

avundsjuka

Och om du trycker på OK?

Eller så kan du använda VLC så torde det fungera automagiskt. Men eh ja, då jag aldrig haft några problem med codecs så vet jag faktiskt inte riktigt hur man bör lösa ditt problem.


   
SvaraCitera

Nevon:

Och om du trycker på OK?

Då kommer jag till en sida som "tipsar" mig om två failiga länkar, varav den ena tar betalt och den andra inte funkar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

Då kommer jag till en sida som "tipsar" mig om två failiga länkar, varav den ena tar betalt och den andra inte funkar.

Du använder Fedora va?


   
SvaraCitera

Nevon:

Du använder Fedora va?

Nej, OpenSuse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

Nej, OpenSuse.

Ah. Då kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Däremot tror jag säkert att KID_IS_BACK eller någon annan kan hjälpa dig. Hampie kör opensuse, så han kan säkert hjälpa.


   
SvaraCitera

Nevon:

Ah. Då kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Däremot tror jag säkert att KID_IS_BACK eller någon annan kan hjälpa dig. Hampie kör opensuse, så han kan säkert hjälpa.

Ok, tack ändå. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

Tja, just nu är jag i skriande behov av vissa codecs så att jag ens kan använda mina mediaspelare, samt tidigare så var jag tvungen att dra hem såväl flash som shockwave.

Installera VLC eller mplayer + w32codecs så borde det funka. Ska du prompt köra med GNOME-skiten så heter de codecpaket du vill ha nåt i stil med gstreamer-codec-bad, gstreamer-codec-ugly eller liknande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

Nåväl, det gör inte det hela mindre störande, då jag inte jämförde med windows ändå.

Jag vet inte vad du jämför med, men det tar ju inte många sekunder att fixa flash, och har du provat mplayer, där funkar det mesta media?


   
SvaraCitera

Myksa:

Det är jättebra! Börja köra så ska jag spöa skiten ur dig! [badgrin]

Haha, sure.


   
SvaraCitera

KID_IS_BACK:

Installera VLC eller mplayer + w32codecs så borde det funka. Ska du prompt köra med GNOME-skiten så heter de codecpaket du vill ha nåt i stil med gstreamer-codec-bad, gstreamer-codec-ugly eller liknande.

Blev bättre men jag behöver fortfarande någon slags ITU-fil. Och med VLC så funkar inte ljudet. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

Blev bättre men jag behöver fortfarande någon slags ITU-fil. Och med VLC så funkar inte ljudet. [confused]

Vad är det egentligen för bisarroformat du försöker spela upp?


   
SvaraCitera

KID_IS_BACK:

Vad är det egentligen för bisarroformat du försöker spela upp?

Avi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ante:

Hur gör jag för att spela spel som SPORE och BF2 på linux? Är det svårt eller lätt som en plätt? Berätta för mig så ska jag bara flytta på alla mina kära bilder.

de flesta windows-spelen kan spelas i wine, utan att kräva mer av datorn etc. bara blir lite jobbigare att installera etc.

http://winehq.org/ där borde det stå någonstans hur man gör i detalj.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

Avi.

Format som i codec, inte container.


   
SvaraCitera