Aviseringar
Rensa alla

Spel som Progress Quest!


Ämnesstartare

Söker tips på spel som liknar Progress Quest;
Image

Det ska inte vara någon bild eller så.. utan allting ska vara "textat" eller vad man nu ska säga. Bara att man ska styra allt man gör själv och t ex. skriver vad karaktären ska göra..
Jag vill inte ha något rollspel där man helt enkelt skriver allt som händer - utan ett spel som man kan ladda ner som liknar Progress Quest bara att man gör allting själv!


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag förstår inte charmen med PQ.

Du gör ju inte ett piss. Vad är meningen då [surprised]?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fantisera?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

leemanftw:

Det ska inte vara någon bild eller så.. utan allting ska vara "textat" eller vad man nu ska säga. Bara att man ska styra allt man gör själv och t ex. skriver vad karaktären ska göra..

Vet inte riktigt om det är vad du eftersöker, men tycker VERKLIGEN att du ska kolla in Rogue-Likes. Det är textbaserade spel med top-down-view, lite som ett textbaserat, mer avancerat diablo.

Det bästa i alla lägen är enligt mig Ancient Domains of Mystery (ADOM).
http://www.adom.de/


   
SvaraCitera
Åtta

Jag rekommenderar att du börjar "mudda". Allt du behöver göra är att hitta en lämplig mud, samt eventuellt laddar ned en mudklient, och sedan är du igång!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelpaxel:

Jag förstår inte charmen med PQ.

Du gör ju inte ett piss. Vad är meningen då [surprised]?

Ja men ett liknande spel. Fast är man gör allting själv.

Stringburka:

Vet inte riktigt om det är vad du eftersöker, men tycker VERKLIGEN att du ska kolla in Rogue-Likes. Det är textbaserade spel med top-down-view, lite som ett textbaserat, mer avancerat diablo.

Det bästa i alla lägen är enligt mig Ancient Domains of Mystery (ADOM).
http://www.adom.de/

Ska ta mig en titt. Tack i förväg! [wink]

Åtta:

Jag rekommenderar att du börjar "mudda". Allt du behöver göra är att hitta en lämplig mud, samt eventuellt laddar ned en mudklient, och sedan är du igång!

Vad är det för något? Att "mudda" menar jag.


   
SvaraCitera
Åtta

leemanftw:

Vad är det för något?

Det är föregångaren till mmorpgs. MUD står för Multi-User Dungeon, och är egentligen en typ av online- och textbaserat rollspel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Det är föregångaren till mmorpgs. MUD står för Multi-User Dungeon, och är egentligen en typ av online- och textbaserat rollspel.

Aha okey. Vart kan jag hitta dessa mudspel och mudklienter? [smile]


   
SvaraCitera
Åtta

leemanftw:

Vart kan jag hitta dessa mudspel och mudklienter? [smile]

Förslagsvis på de ställen som jag länkade till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera