Aviseringar
Rensa alla

Spel till nintendo Wii


Ämnesstartare

Jag köpte ett nintendo wii vid jul, spelade lite i början
men nu spelar jag ingenting alls pga att jag inte har
några roliga spel, undrar då om någon vet nått roligt?


   
Citera
Ämnesetiketter

Skulle nog säga att det beror en hel del på vad för slags spel du gillar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Skulle nog säga att det beror en hel del på vad för slags spel du gillar.

Jo ifs, vet inte riktigt men de spel jag inte gillar är
i alla fall såna där överdrivna krigs spel 😛
annars är jag öppen för att förslag på olika spel 😉


   
SvaraCitera

Waie:

öppen för förslag

Hawrite x)
Om du inte spelat så mycket skulle jag nog börja med klassiska Super Mario eller Zelda-serierna. Fast jag gissar att du kanske fick något av dem med konsollen.

Föreslår flaggskeppsspelet Super Mario Galaxy, och kanske Super Paper Mario. Om du har fler att spela med än dig själv är Super Smash Brothers Brawl väldigt roligt. Det finns tonvis med Mario spel i alla möjliga genres.
Legend of Zelda: Twilight Princess är ett helt ok äventyrsspel om man är intresserad av sånt.

Om du gillar skräckspel skulle vissa kanske föreslå Resident Evil 4, även om jag personligen inte blev så imponerad, eller Silent Hill:Shattered Memories, som jag själv inte spelat än men som jag är väldigt sugen på att skaffa x)
Wario Ware: Smooth Moves(party), Okami(äventyr), World of Goo(pussel) och Muramasa(action rollspel, lite svårt)
Har äve spenderat x antal timmar framför bl.a Trauma Center i nån slags bisarr förtjusning över att låtsas vara läkare och skära i folks innre organ, Endless Ocean-spelen mest pga av min hysteriska fobi för djupt vatten - få skräckspel har fått mitt hjärta att klappa så som att dyka ner i mörkret[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har 3 spel 🙂

Sonic the black knight eller nåt. Mycket värdelöst spel.

Sen har jag Super Mario Galaxy. Denna MÅSTE du ha. Perfekt grafik, musiken är helt grym, kontrollerna är perfekta, världarna är stora.
Multiplayer grejen suger. Kan inte vänta på SMG2, om den inte kommit ut än:)

Och sen har jag Super Smash Bros Brawl. Köp den här. Grafiken är helt jävla snygg, fattar inte hur dom gjort den. Sen kan man spela typ 40 olika karaktärer. För många hehe, min favorit är Luigi. Fick han genom att spela med min syrra 5 ggr i VS mode tror jag.

Plus:
Intense!
Multiplayer!
Många gubbar!
Roliga saker som demo spel, göra egna nivåer, trophies osv.

Minus:
Smash Ball, Trophies, super hammaren och baazookan är för starka.
Dom nya nivåerna är inte särskilt bra, speciellt Lucas nivå. För stor.
Mewtwo har blivit bytt till Lucario. Exakt samma attacker, men Lucario är
så ful:P
Ganondorf, min favorit, suger.

Köp Super Mario Galaxy för solo play och SSBB för multiplay.
Funderar på att köpa Wario Land Shake Dimension, verkar coolt=p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack så mycket för alla tips ! [bigsmile]


   
SvaraCitera

Miceparade:

Muramasa(action rollspel, lite svårt)

det är ju inte alls svårt, är ganska casual och dog bara en gång (pga av dumt misstag).


   
SvaraCitera

fire emblem: radiant dawn. lätt.


   
SvaraCitera

Miceparade:

Legend of Zelda: Twilight Princess

[love][love][love]


   
SvaraCitera

djinn:

det är ju inte alls svårt, är ganska casual och dog bara en gång (pga av dumt misstag).

Själv lyckades jag dö ett antal gånger, fast jag misstänker att min ovana med hack n' slash-spel kan ha spelat en ganska stor del i det hela[rolleyes]


   
SvaraCitera