Aviseringar
Rensa alla

Spela in på LP


Ämnesstartare

Goddag.
Jag har för närvarande byggt en apparat som kan logga alla mina telefonsamtal, allting är frid och fröjd tills jag faktiskt skulle testa mitt verk då jag möttes av chocken att det inte funkade. Jag har på någon lurig vänster lyckats pilla sönder min gamla VCR inspelnings apparatur och koppla in den till en LP spelare. Jag har köpt massor med tomma LPs och även byggt en special hård nål som kan spela "in och ut" dvs spela in saker, rista in i skivan. Jag får dock detta ej att fungera. Och nu behöver jag lite tips på vad man kan göra för att detta ska fungera. Det borde väl trots allt gå? Eller? Har gjort detta förut med CD, fast det var hemma hos en kompis.
Tack för hjälpen på förhand. Har trasslat till det lite nu bara. [ops]


   
Citera

Lasermagneter:

Jag har på någon lurig vänster lyckats pilla sönder min gamla VCR inspelnings apparatur och koppla in den till en LP spelare. Jag har köpt massor med tomma LPs och även byggt en special hård nål som kan spela "in och ut" dvs spela in saker, rista in i skivan.

[confused]
Inget av det där "makes sense"


   
SvaraCitera

Icke.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ad_Hoc:

Inget av det där "makes sense"

Skrev lite hastigt. Det var en snubbe nere på dataaffären med elektriska prylar som sa att den nålen kunde spela in på LP (alltså i vanlig spelare). Alltså spela baklänges om du fattar. Men får ej det att funka.


   
SvaraCitera

Lasermagneter:

Det var en snubbe nere på dataaffären med elektriska prylar som sa att den nålen kunde spela in på LP (alltså i vanlig spelare). Alltså spela baklänges om du fattar. Men får ej det att funka.

Om du är seriös så har du blivit blåst, vinylskivor fungerar inte så


   
SvaraCitera

hahahaha


   
SvaraCitera

döög:

hahahaha

skrattade också
det måste vara ngt fel på denna snubben som inte kan koppla ordentligt eller hur


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lasermagneter:

ag har för närvarande byggt en apparat so

nej det har du inte


   
SvaraCitera

haha. går inte spela in på LP.


   
SvaraCitera

tobias:

haha. går inte spela in på LP.

hur fan tror du man gör LP skivor med musik på då


   
SvaraCitera

Infraröd:

hur fan tror du man gör LP skivor med musik på då

dom trycks i fabrik. går inte spela in dom hemma med en vanlig nål i LP-spelaren.


   
SvaraCitera

tobias:

vanlig nål

men det var väl ingen vanlig nål eller? som jag förstod det, men jag är å andra sidan inte expert på sånt här


   
SvaraCitera

Infraröd:

men det var väl ingen vanlig nål eller? som jag förstod det, men jag är å andra sidan inte expert på sånt här

nej med alltså grammofon nål. dom trycks och graveras i fabrik när dom tillverkas. google is your friend[y]


   
SvaraCitera

tobias:

nej med alltså grammofon nål. dom trycks och graveras i fabrik när dom tillverkas. google is your friend[y]

[shake]


   
SvaraCitera

Infraröd:

[shake]

alltså det går inte spela in på en lp med vanlig grammofon-nål. då lp-skivor trycks och graveras i fabrik när dom tillverkas och innehållet läggs dit.


   
SvaraCitera