Aviseringar
Rensa alla

Spelar elgitarr?


Ämnesstartare

Är det någon som spelar elgitarr här? Jag skulle behöva lite tips och råd. Tack [smile]

ps: gärna om ni lirar metal. men det är inte så noga..


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

jag spelar inte men min kompis gör... men börja itne med för hårda låtar... har du lirat gitarr förut eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad vill du ha tips om?


   
SvaraCitera
Smilen

sockerdricka:

Är det någon som spelar elgitarr här? Jag skulle behöva lite tips och råd. Tack [smile]

ps: gärna om ni lirar metal. men det är inte så noga..

Börja med MoP från Metallica.Träna på introt och sedan har du du bra fingerfärdighet.
Metallica är desom du bör kolla på.
Motorbreath är riktigt skön att spela tycker jag.


   
SvaraCitera

Försök ta ut det du vill spela själv. Det vinner man så mycket mer på. Inga jävla tabs, det är värdelöst.


   
SvaraCitera

Det enda tips som jag kan med all säkerhet kan säga är ett av dom bästa, som jag fick när jag började är att du ska ha gitarren i knät när du ser på tv och annat och 'klinka', 'leka' och spela så mycket du kan.
Sen kan du försöka hitta låtar du tycker är bra och kolla tabs och försöka lära dig. Egna låtar, det blir liksom roligare då.
Sen kan man ju alltid sitta och leka med 'rock akkord' väldigt enkelt, men man kan ändå börja improvisera lite då, väldigt basic men ändå något.
[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Punklåtar är väll hyffsat enkla att börja spela. Och lär dig "powerchords" låter bra och väldigt enkela att ta! Sök på youtube efter det.
[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera