Aviseringar
Rensa alla

Spelberoende!


Ämnesstartare

Tjena allihopa

Det är så att jag spenderar väldigt väldigt mycket tid vid datorn och behöver hjälp och tips.
Jag är 17 år nu och har spelat World of Warcraft(WoW) och counter-strike(cs) i ca. 3-4år. jag har skiftat mellan spelen i perioder. Slutade med wow för 2 år sen men började spela det för ett halvår sen igen för att polarna började med det.
Innan jag började spela dom här spelen hade jag ett bra socialt liv och kom alltid till skolan osv. Det enda jag tänker på när jag kommer hem från skolan nu förtiden är att spela för jag orkar varken plugga eller gå ut, på vardagar sitter jag nästan från när jag kommer hem tills jag går och lägger mig vid runt klockan 1 eller 2
På helgerna är jag oftast hemma vid datorn, händer inte så ofta att jag festar heller. Är alltid trött på morgnarna och har skolkat ganska mycket nu i gymnasiet..
Jag går i 2an på gymnasiet nu och känner verkligen att jag måste förändra mitt liv, har inte riktigt motivation nog. vad ska jag göra?

Skönt att skriva av sig föresten! 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter

det du behöver göra är att minska ditt spelande på vardagar
och satsa på plugget istället.. för du kan ju tänka vad som är viktigast i framtiden? att spela lr ett jobb ?. men däremot så kan du spela på helger och sånt [y]


   
SvaraCitera

Jag brukar spela bort hela helger också. På vardagar kan jag dock kontrollera det bättre. Bara lite svårt att göra läxor ibland, hähä [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Starta up wow, logga in på ditt account. Radera alla din karaktärer. Sen kör du en skruvmejsel genom hårddisken så bör problemet vara löst.


   
SvaraCitera

Jucka:

Starta up wow, logga in på ditt account. Radera alla din karaktärer. Sen kör du en skruvmejsel genom hårddisken så bör problemet vara löst.

This is good solution.
Förutom hårddisken.
(Jag gjorde det ^^)

Men avinstallera allting samt släng skivorna.


   
SvaraCitera

Trodde det var riktigt spelberoende. [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cs är det mest beroende nu antar jag?
Jag var likadan fast i högstadiet. Sånt är skitjobbigt faktiskt. Men om du inte spelar så mycket på vardagarna, så fixar du lan med polarna på helgen, så har du något att se fram emot. Och du får ett bättre socialt liv. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hade samma problem. Jag är 18, och jag spelade varje dag i kanske en 4 år, dvs WoW. Jag var verkligen uber geek på det.

Kan ju summera kort att jag slutade en stund efter att sunwell instancen öppnats.

Hade 310% arena drake, full s4 (eller vad det nu var) Nästan det bästa PvE gearet med bästa enchants på det. Detta var på en av mina 4 70s. (Detta var min warrior då) Bara det bästa av det bästa enchants och gear helt enkelt.

Jag hade också en shadowpriest 70, rogue 70, mage 70, paladin 64, en tiotals lvl 40-50 chars med. Jag var extremt beroende av WoW och jag trodde inte jag kunde sluta. Mitt liv stod och dog med WoW, det är det jag försöker förklara här [n].

Jag lyckades lägga ner med WoW för 2 år sen, snart. Alltså när jag var 16. Och det som hände var att jag hade turen att träffa ett par riktigt sköna människor som drog med mig ut på fester och sådant. Jag började supa och knullade för första gången då. [bigcheers]

Sen så började droger testas. Allt från cannabis, amfetamin, e, lsd, svamp, bensos... Ja... Det mesta helt enkelt. vilket har fått mig att bli väldigt förvirrad i min nuvarande livssituation. Jag har ju gått från ett spelberoende till ett drogberoende (notera; verklighetsflykt). Vilket suger rätt hårt!

Men det har inte bara hänt tråkiga saker med detta. Jag har äntligen hittat en tjej som jag tycker om, alltså inte bara ha hon som ett sprutluder! Och jag har på den sista tiden trott att det aldrig skulle bli så att jag fick känna kärlek men nu gör jag det. Det är fett nice! [party]

Det tråkiga är bara att hon är upptagen. Aja. 😛

Det jag vill säga är. Allt ordnar sig, jag var i ungefär samma sits som dig, inte ha många vänner alls - till att människor jag inte ens kommer ihåg jag träffat kommer fram och säger att dom känner mig (skyller på minnesluckor [tard]).

Från att tro att jag inte var värd en brud, och aldrig bli av med oskulden, till att vara kär över öronen och hoppas på att bli tillsammans med denna dam.

Se allt från den positiva sidan! Du kan klara detta, jag är säker på det!

Tänk efter noga på vad du vill ha ut av livet, sen så ser du till att det är så du vill leva. Lyssna inte på andra om hur du ska leva.

Gött och skriva sig själv också! [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jucka:

Starta up wow, logga in på ditt account. Radera alla din karaktärer.

+

Idiotpod:

Men avinstallera allting samt släng skivorna.

E bra.
Men o du absolut inte vill (du kanske vill lira lite då och då) så kan du ta hjälp av dina föräldrar eller kompisar. Ta en sladd, ge exempelvis till förälder, o säger typ "ge inte tillbaka den tills efter läxorna e klara" på det sättet kan du tvinga dig fram.

tarantula:

lägger mig vid runt klockan 1 eller 2

för det kan du göra samma sak fast då måste du säga till innan, så att du inte frestas att fortsätta. t.ex. Kan ki ta sladden kl 23.
Det hjälpte mig att inte fastna för mkt vid datorn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Annars kan du sätta timer på din dator. max 2-3 timmar per dag. Och gör läxorna, plugget innan du går till datorn o börja spela.
Tro mig de hjälper. De kan vara svårt i början med sedan lättar de på sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Trodde det var riktigt spelberoende. [tired]

Spelberoende som spelberoende.

Båda är farliga. Då det ena är en gnutta farligare [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så du är på skolan iallafall? då behöver du ju inte plugga [confused]
Annars, plugga på skolan. Det är ju imbecillt att behöva plugga på fritiden så länge man inte har höga ambitioner eller pluggar på högskolan/universitetet. Spela på!


   
SvaraCitera

Dagens ungar alltså..... hade jag varit spelberoende hade jag fått whoopass av mina päron snabbare än vad man kan säga "quidditch"[tired]


   
SvaraCitera

tarantula:

vad ska jag göra?

Unleash:

Annars kan du sätta timer på din dator. max 2-3 timmar per dag. Och gör läxorna, plugget innan du går till datorn o börja spela.
Tro mig de hjälper. De kan vara svårt i början med sedan lättar de på sig.

Det gör jag, sitter här på komvux med läxan till kl.8 sen drar jag hem för att spela SUN Online (wow liknande).


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera