Aviseringar
Rensa alla

Spelfantaster på UM?


Jag brukar lira jrpg'er när jag är på resande fot eller när jag går och lägger mig.
Sitter just nu med Legend of heroes - Trails of cold steel.


   
SvaraCitera

nja ja vet int
ibland spelar ja mkt i periodr 

fast tröttnar jättefort på spel
e mer nån som vill testa allt nytt o klaga 


   
SvaraCitera

Jaaa, spelar mer på helger och lov, en vanlig skoldag spelar jag runt 3 timmar. Jag spelar mest assassins creed, need for speed 2015 och csgo nuförtiden. 


   
SvaraCitera
Draug

Kan lätt tillbringa timtals åt ett spel om det är underhållande, genomtänkt samt välgjort.


   
SvaraCitera
23an
 23an

Hinner inte lägga ner såpass mycket tid på spel längre då jag jobbar en hel del. Vid lediga dagar fördelar jag tiden mellan familj/vänner samt spel och film/tv-serier.


   
SvaraCitera

Kör lite Hitman nu, d nya. Älskar serien, har kört sedan silent assassin släpptes till ps2. lite trist att det nya är episodbaserat ba, men resten verkar lovande, ser fram emot nästa uppdrag i april, har redan betalt för the whole experience såatteh


   
SvaraCitera
Kudhos

Smilen: Är ni spelfantaster?

Jag gör spel.


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Kudhos:

Jag gör spel.

Vad kul! Vad är det för spel du tillverkar?


   
SvaraCitera

😀 varit/är hos mitt syskon nu under påsken och spelat väldigt mkt dark souls 1 och 2 
gillar verkligen den serien

längtar till engelsk release av ds3
suttit o tittat mkt på nä folk spelat ds3 på twitch xD


   
SvaraCitera

Smilen:
VIsst CS är väl bra, men det är inget riktigt spel med en bra story eller spelkänsla.

Klart det inte har en bra story då det går ut på att tävla mot andra. Ingen bra spelkänsla? Då är du helt enkelt bara kass på spelet. Blink


   
SvaraCitera
Kudhos

Smilen:

Vad kul! Vad är det för spel du tillverkar?

Just nu gör jag mitt examensprojekt som består av ett pusselspel där du använder din omgivning för att ta dig fram i spelvärlden. 


   
SvaraCitera
Kudhos

f3c61b6365e330f9167e61088a1af5b9.gif

gammal bild från spelet


   
SvaraCitera

På tal om egentillverkning så ska jag nog försöka sätta mig in i CryEngine, byggde ganska mycket i Unreal men sen stötte jag på massa buggar och fel som jag lade ned massa tid på att lösa men orkade inte fler problem. Det ena uppkom efter det andra. Byggde upp en värld för skräckscenarion för ett skräckspelsprojekt som skulle utspela sig polarens lägenhetsområde.........

Modellerade i princip hela hans hyreshus med grannlägenheterna, fast vi visste ej hur var byggda och fick aldrig tag på någon ritning över komplexet så gick mycket på improvisation. Källaren med gångarna blev sig riktigt lik dock.. Hade screenshots förut men vet inte var de har tagit vägen... Skulle inte förvåna mig om jag glömde göra backup innan jag spontanformaterade sist. Gråter

 


   
SvaraCitera
Kudhos

S3ON:
På tal om egentillverkning så ska jag nog försöka sätta mig in i CryEngine, byggde ganska mycket i Unreal men sen stötte jag på massa buggar och fel som jag lade ned massa tid på att lösa men orkade inte fler problem. Det ena uppkom efter det andra. Byggde upp en värld för skräckscenarion för ett skräckspelsprojekt som skulle utspela sig polarens lägenhetsområde.........

Modellerade i princip hela hans hyreshus med grannlägenheterna, fast vi visste ej hur var byggda och fick aldrig tag på någon ritning över komplexet så gick mycket på improvisation. Källaren med gångarna blev sig riktigt lik dock.. Hade screenshots förut men vet inte var de har tagit vägen... Skulle inte förvåna mig om jag glömde göra backup innan jag spontanformaterade sist. Gråter

 

lär dig 3D modellering, blender eller maya typ. Design väger tyngre än spelmekanik i de flesta spelmotorerna.


   
SvaraCitera

Kudhos:

lär dig 3D modellering, blender eller maya typ. Design väger tyngre än spelmekanik i de flesta spelmotorerna.

Mjo, ritade en del models i google sketchup, det fungerade okej men kändes ganska begränsat med materials osv.


   
SvaraCitera