Aviseringar
Rensa alla

Spelstringen - hyckleri eller kåta spelutvecklare?


Ämnesstartare

Spelstringen syftar inte på programkod, utan på det faktum att många tjejer i dator/tv-spelen har stringtrosor, antingen så att hela rumpan är bar eller under höftskynken och korta kjolar.

Ibland ser man diskussioner om detta på nätet och det är alltid samma sak varje gång. Det är töntigt, det är fjantigt och totalt oseriöst. Men samtidigt i debatten hörs en annan röst - det säljer.

Jaha. Det säljer alltså. Men alla tycker det ju är larvigt. Hur kan det då sälja? Min fråga är, är det hyckleri från spelarnas sida (de gillar pixelstring egentligen men vågar inte erkänna det öppet) eller är det bara kåta spelutvecklare som har suttit i källaren och programmerat lite för länge utan det motsatta könet?

Nästan varenda fightingspel har minst en tjej som har string. Det verkar ju inte särskilt logiskt att slåss så till att börja med.


   
Citera
Ämnesstartare

Det säljer i Japan, det är allt som räknas i beat em up.


   
SvaraCitera

rbb:

Nästan varenda fightingspel har minst en tjej som har string. Det verkar ju inte särskilt logiskt att slåss så till att börja med.

jo, kan vara bra, för när man sparkas så hamnar andra underkläder fel![no-no][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Det säljer i Japan, det är allt som räknas i beat em up.

Japan är väl typ den minsta marknaden idag så det tror jag inte ett dugg på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Japan är väl typ den minsta marknaden idag så det tror jag inte ett dugg på.

??????


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Japan är väl typ den minsta marknaden idag så det tror jag inte ett dugg på.

Det är det verkligen inte när det kommer till konsol i allmänhet och beat em up i synnerhet.


   
SvaraCitera
Åtta

rbb:

Spelarna (Du röstade på detta alternativ)

Jag vet inte vad ni har för skruvad bild av hur mjukvaruutveckling går till, men jag kan nästan lova att inom professionell sådan så tillåts inte programmeraren göra karaktärsdesign och modellering. "Spelstringen" finns därför att det säljer, helt enkelt. Frustrerade japaner och svenska småpojkar är mer benägna att sitta och masturbera till bilder utav en lättklädd Ivy än de skulle vara till en fullt påklädd halvfet och muskulös kvinna. Därav högre profit. Därav "spelstringen".

Sedan vore det ju tämligen korkat att skapa grundmodeller med stora feta boxertrosor, eftersom dessa då kanske skulle synas om karaktären skulle ha en kjol eller något plagg med hål. Genom att ha så små täckta ytor som möjligt så får man större spelrum när man sedan designar kläderna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Båda? [confused]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Bör nämnas att Peach i Super Mario har granny panties, det går att se i de två senaste smash bros spelen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image
Image
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Det är det verkligen inte när det kommer till konsol i allmänhet och beat em up i synnerhet.

Vad jag kan minnas så sålde både Street Fighter IV och Soulcalibur IV bättre i EU och USA än i Japan.

Åtta:

Frustrerade japaner och svenska småpojkar är mer benägna att sitta och masturbera till bilder utav en lättklädd Ivy än de skulle vara till en fullt påklädd halvfet och muskulös kvinna. Därav högre profit. Därav "spelstringen".

Men ta ett spel som Street Fighter IV. Cammy. Hon skapas alltså bara för att tillfredsställa ett fåtal individer, eller är det så att SF IV mestadels köps av killar i tonåren?

McLuver:

Bör nämnas att Peach i Super Mario har granny panties, det går att se i de två senaste smash bros spelen.

Bör också nämnas att hon har stringtrosor i sportspelen. Under en kjol som är så kort att Nintendos grundare säkert roterar i sin grav.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Under en kjol som är så kort att Nintendos grundare säkert roterar i sin grav.

Dom skapade ju bara ett bögigt kortspel, Miyamoto som skapade Peach tycker säkert att det är najs.

rbb:

Vad jag kan minnas så sålde både Street Fighter IV och Soulcalibur IV bättre i EU och USA än i Japan.

Majoritetn kanske köpte spelet pga dom är BRA inte för att bli kåta? [confused]

Med din logik borde ju Dead or Alive Xtremt Volleboll 2 ha sålt superbra, men det failade ju.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Dom skapade ju bara ett bögigt kortspel, Miyamoto som skapade Peach tycker säkert att det är najs.

Kortspel? Najs... det är lite märkligt bara att hon åker skidor på iskalla snöfjäll i superminikort kjol och stringtrosor. Känns inte särskilt klyftigt på något sätt.

McLuver:

Majoritetn kanske köpte spelet pga dom är BRA inte för att bli kåta?

Det var ju inte det jag syftade på där. Jag syftade på att fightingspel (och spel i allmänhet) säljer sämst i Japan numera.


   
SvaraCitera
Åtta

rbb:

Men ta ett spel som Street Fighter IV. Cammy. Hon skapas alltså bara för att tillfredsställa ett fåtal individer, eller är det så att SF IV mestadels köps av killar i tonåren?

Jag har ingen aning om hur demografin bland de som köper Konamis spel ser ut, men jag tror att på samma sätt som filmer med snygga skådespelare säljer bättre än filmer med fula skådespelare, så säljer spel med snygga karaktärer bättre än spel med fula sådana - även om de som faktiskt medvetet bryr sig om huruvida Peach har stringtrosor eller ej är i minoritet.

Sedan förstår jag inte vad det spelar för roll... På vilket sätt skadar det dig eller någon annan att några nördar blir upphetsade av Peachs underkläder?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Jag syftade på att fightingspel (och spel i allmänhet) säljer sämst i Japan numera.

Jo, men japaner har ju arkadhallar så jag antar att folk spelar där, och alla kåtbockar har hentai-spel och sen så är de spel som säljer bäst där typ matlagningsspel och sånt skumt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

men jag tror att på samma sätt som filmer med snygga skådespelare säljer bättre än filmer med fula skådespelare, så säljer spel med snygga karaktärer bättre än spel med fula sådana

Fast bara för att man är snygg behöver man inte vara lättklädd, right?

Åtta:

På vilket sätt skadar det dig

Har jag sagt att det skadar mig? Det här var en undersökningstopic.


   
SvaraCitera