Aviseringar
Rensa alla

Spelstringen - hyckleri eller kåta spelutvecklare?


Ämnesstartare

McLuver:

Dom skapade ju bara ett bögigt kortspel, Miyamoto som skapade Peach tycker säkert att det är najs.

Haha, fast det var väl 20 år innan miyamoto ens fanns eller något? Eller 50 tillochmed, har ingen koll på siffrorna

rbb:

Det var ju inte det jag syftade på där. Jag syftade på att fightingspel (och spel i allmänhet) säljer sämst i Japan numera.

Den japanska marknaden står för 10% av alla spel som säljs i världen. Det är ganska mycket, och jag skulle knappast säga att det säljer "sämst" där. Fighting-genren är fortfarande mycket större där än den är i europa, även om USA också ligger väldigt bra till där.

Sen så är det ju mycket naket på båda sidorna, inte bara tjejerna som är nakna i fightingspel:

Image

I fightingspel så förstår jag outfitsen, då ju mindre kläder = desto bättre. Det man borde klaga på är amerikanska rollspel. Ringbrynjebikinis är inte så bra skydd mot svärd.


   
SvaraCitera

Det blir väl lättare för karaktären att sparkas och sånt när den inte har miljarders kläder på sig.
Ganska realistiskt eftersom det är dyrare med action-jeans än string.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Sen så är det ju mycket naket på båda sidorna, inte bara tjejerna som är nakna i fightingspel:

Jämför du Zangief (som inte har string till att börja med) med Cammy så framstår Zangief som komisk medan Cammy är menad att framstå som sexig. Det är en oerhörd skillnad mellan dessa två karaktärer, på sättet de framställs.

Mawns:

I fightingspel så förstår jag outfitsen, då ju mindre kläder = desto bättre. Det man borde klaga på är amerikanska rollspel. Ringbrynjebikinis är inte så bra skydd mot svärd.

OK, jag trodde man blev bättre skyddad mot sparkar och slag och man har skydd på rumpan istället för string.

Nej, självklart är det mycket mer än bara fightingspel som detta gäller, jag tog bara ett exempel. Skräckexemplet är nog Pokémon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Haha, fast det var väl 20 år innan miyamoto ens fanns eller något? Eller 50 tillochmed, har ingen koll på siffrorna

Var typ 1868 eller något [crazy]

Har tappat bort mina club nintendo-tidningar så jag vet inga datum längre [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alltså få skulle väl medvetet köpa ett spel för att det var en stringtjej i, men en sexig tjej är väl alltid nice.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

alltså få skulle väl medvetet köpa ett spel för att det var en stringtjej i, men en sexig tjej är väl alltid nice.

Menar du att det är en av många anledningar att du köper ett spel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Japan är väl typ den minsta marknaden idag så det tror jag inte ett dugg på.

HERP HERP DERP DERP


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Menar du att det är en av många anledningar att du köper ett spel?

köper inte sådana spel 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Spelarna (Du röstade på detta alternativ)

pics or stfu [wink][wink][wink][wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Black Grail:

HERP HERP DERP DERP

Kolla på hur spelen säljer i Europa och USA jämfört med lilla Japan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

köper inte sådana spel 😛

Byt ut "du" mot "man".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Byt ut "du" mot "man".

Min pojkvän säger att det är viktigt och att avsaknandet av stringtjejer får honom definitivt att inte köpa spelet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Kolla på hur spelen säljer i Europa och USA jämfört med lilla Japan.

Japan är den viktigaste marknaden inom spelvärlden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Jämför du Zangief (som inte har string till att börja med) med Cammy så framstår Zangief som komisk medan Cammy är menad att framstå som sexig. Det är en oerhörd skillnad mellan dessa två karaktärer, på sättet de framställs.

rbb:

OK, jag trodde man blev bättre skyddad mot sparkar och slag och man har skydd på rumpan istället för string.

Mja, ett par jeans hjälper inte sååååå värst mycket mer än om man skulle vara naken. Men är det inte alltid så, inte bara i spel? Kolla på serietidningar, fantasynoveller och filmer, de har ju alltid sett ut sådär:

Image

Image

Jag tror faktiskt att den här influensen kommer från USA snarare än Japan, och att den spritt sig så mycket att den blivit staple i vårt samhälle. Cammie är ju väldigt mycket inspirerad av brittiska och amerikanska spionfilmer och pulp fiction, hon är ju en femme fatale.

På tal om att det skulle "sälja i Japan" alltså. Det säljer ju minst lika bra i USA och Europa. Sex säljer, vart man än är i världen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Sex säljer, vart man än är i världen.

Men alla säger ju att det är löjligt? Varför säljer det om det är så löjligt och nördigt? För när man säger "säljer" så menar man att det säljer ganska bra.


   
SvaraCitera