Aviseringar
Rensa alla

Spice


Ämnesstartare

URL:Error

nån som har provat spice och skulle vilja berätta lite om det? kan berätta vad som helst, skulle bara vilja ha lite info

[smile]


   
Citera
Ämnesstartare

tror du är typ 2 år efter :C


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spice up your life!

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

tror du är typ 2 år efter :C

haha inget nytt. har inte ens facebook än [smile]

isola:

Spice up your life!

usch


   
SvaraCitera

§12. Det är inte tillåtet att tipsa om eller rekommendera olagliga droger, eller andra substanser som ger drogliknande effekter, eller posta så kallade tripprapporter. Däremot är det fullt tillåtet att diskutera anledningar för och emot droger.


   
SvaraCitera
Åtta

Låser upp tråden under förutsättning att det inte postas tripprapporter eller dylikt. Information om vad spice är får däremot postas.


   
SvaraCitera

Det är bara skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

tror du är typ 2 år efter :C

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Enligt vänner som rökt en hel del grönt är ruset av spice en lindrigare variant av cannabisruset. Spice gör dig i stort sett bara trött och ger huvudvärk. Dold text: Kan väl inte klassas som en tripprapport?

Har läst att vissa spice-blandningar är utblandade med lite vad som helst. Och att de därför kan vara skadliga att röka. Har dock inget belägg för detta eller för hur pass skadliga de kan vara, men samtidigt säger det ju sig självt att knark inte är hälsomedel direkt.


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Spice gör dig i stort sett bara trött och ger huvudvärk.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Du kan lika gärna köpa gräs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

som substitut till cannabis under kortare perioder fungerar det. åtminstone de nya rökmixarna (jag påstår inte att det är särskilt likt cannabis, men användningsområdet är ungefär detsamma).

problemet kommer när du röker under en längre tid. man känner sig seg och det verkar inte vara nyttigt alls för lungorna.


   
SvaraCitera

Enligt mig finns ingen anledning att köpa spice, bättre att köra på lagliga alternativ.


   
SvaraCitera
Zsasz

För att försöka uttrycka mig utan att styka på "rekommendera olagliga droger" paragrafen så skulle jag säga som jag säger om de flesta andra RC's (för det är ju tekniskt sätt de det är), de olagliga alternativen (nu är ju spice också olagligt, men ni förstår vad jag menar) är så pass mycket mer testade under så pass mycket längre tid att deras bieffekter har blivit grundlagt studerade, RC's (där jag inkluderar Spice samt de övriga lagliga versionerna som har kommit av dem pga. dess innehåll) har oftast ej testats i så stor skala, och många av de nya RC's:en som kommit ut har oftast gjort så inte många veckor efter de blivit syntetiserade.

För att sammanfatta, OM man nu skulle pröva, så skulle teoretiskt sätt det säkraste valet vara "orginalet" framför den systetiska versionen..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har för mig att det är som weed fast fjortis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de lagliga cannabis-substitut som finns nu är rediga.

för ett tag sedan var "boom" galet bra men nu är det bara ok.


   
SvaraCitera