Forumet - Spökhistorier

Spökhistorier

10967 0 50
Har du en bra spökhistoria som du sitter och klurar på?
Skriv den HÄR!! [badgrin]

Själv kanske man bidrar med en eller annan...

Vet inte om detta är bästa Forumet,, Men jag tog det ändå. [smile]

Endast SERIÖSA historier.. Vet att det finns små fjortisar som försöker göra sig roliga över en eller anann historia..

Men luta dej tillbaka och NJUUT! [badgrin]

jkg.jpg

Spana också in:

de va en gång en flicka som skulle gå och köpa lever till maten, men då skulle hon gå över en kyrkogård för att nå affären, det vågade hon inte så hon gick upp på vinden och tog lite lever av sin döda mormor....
alla i familjen tyckte att de va gott...men på natten så hörde hon hur det lär på vinden, ett hasande ljud...en grön had kom inkrypande i hennes rum och strypte henne i sömnen...
det var snabb versionen...om du ska berätta den för nån så lägg till massa smaskiga detaljer...
Något mycket märkligt hände med mig: Jag glömde plötsligt vad som kommer först, 7 eller 8.

Jag begav mig till grannarna för att fråga vad de hade för åsikt om detta.

Döm om deras och min förvåning när de plötsligt upptäckte, att inte heller de kunde minnas räknetalens ordning: 1, 2, 3, 4, 5 och 6 mindes de, men sedan hade de glömt.

Vi begav oss allihop till livsmedelsbutiken "Gastronom", som ligger i hörnet av Znamenskaja- och Bassejnaja- gatorna, och berättade för kassörskan där om vår villrådighet. Kassörskan log sorgset, tog ut en liten hammare ur munnen, vickade lite på näsan och sade :

- Jag anser att sju kommer efter åtta, under förutsättning att åtta kommer efter sju.

Vi tackade kassörskan och sprang glada ut ur affären. Men när vi började tänka på kassörskans ord, tappade vi åter modet eftersom hennes ord tycktes oss helt sakna innebörd.

Vad skulle vi göra? Vi begav oss till Sommarträdgården och började räkna träden. Men när vi hade kommit till 6 stannade vi och började diskutera: en del tyckte att 7 kommer sedan, andra tyckte 8.

Vi skulle ha diskuterat mycket länge, men lyckligtvis trillade ett barn just då ner från en bänk och slog sönder hela käkpartiet. Det drog vår uppmärksamhet från diskussionen.

Sedan gick var och en hem till sitt.
Finns en som jag vet är sann, eftersom det är typ min kompis kompis kompis (hajar ni? Asså, hennes kompis känner en kompis). Och den är dessutom inte så "spök-historig", men rätt läskig och mystisk. Jaja, i alla fall. here we goes. Den är kanske bättre att berätta på riktigt men men.

Men det var en tjej och hennes kompis som var i ett stall där de båda hade häst, och den ena tjejen skulle gå upp på höskullen och slänga ned hö, och den andra skulle stå där nedanför och ta emot. Den första flickan gick upp och den andra intog sin plats där nedanför. Hon väntade ett bra tag men inget hö kom ned. Inget ljud uppifrån. Då kollar den andra flickan ut och ser att det snöar. Det är första snön, nysnö. Så hon ropar upp till sin kompis:
- Det snöar ute, så skynda dig.
Inget svar.
Hon började bli orolig, men hon vågade inte gå upp själv på höloftet eftersom det var så mörkt, men till sist gjorde hon ju det, för hon kunde ju inte stå där hela kvällen, när första snön föll.
Först när hon kom upp såg hon inte sin kompis. Men sedan gick hon längre in och fick syn på henne. Hon satt där längst in med knäna uppdragna till hakan och vaggandes fram och tillbaka och upprepade ordet: nysnö.
- Nysnö, nysnö, nysnö.

Denna flickan blev aldrig normal efter det. Men varje år när första snön faller blir det likadant, och ingen vet varför. Då sitter hon där, vaggandes fram och tillbaka.
- nysnö, nysnö, nysnö...