Aviseringar
Rensa alla

Spoken Word


Ämnesstartare

Jag heter Christoffer och jag håller på med "Spoken Word" Det är en slags poesi som du utför på ett speciellt sätt..

Du skriver texter som rimmar, flyter m.m sen om du vill kan du framför den för folk och dela med dig av din kunskap och det du har att säga. Jag tycker det är ett fantastiskt sätt att förmedla saker och ting.

Jag har själv skrivit mycket och har även framfört en del inför min skola till.ex.

Här är mitt senaste framförande:

Nu kommer min fråga, är det någon mer som håller på med detta verk? Och om ni gör/inte gör det. Vad tycker ni om det?

P.s om ni har åsikter om mina framförande får ni gärna komma med dem 🙂 + jag länkade samma tråd i "Litteratur" visste inte riktigt vart jag skulle länka den :p


   
Citera

lär:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har alltid varit svag för spoken word, även om det inte alls passar mig att skriva på det sättet och jag aldrig skulle våga kliva upp på en scen för att läsa upp något jag har skrivit. fint framträdande, hur som helst, även om det kunde ha varit lite mer avslappnat. [y]


   
SvaraCitera

Tycker det är rätt fint att lyssna på. Är svag för det Henry Bowers texter och framföranden. ÄR inte särskilt insatt på något sätt. Kollar runt lite på youtube ibland. Håller inte själv på med det. När jag skriver dikter, blir det mest om depp och nedstämdhet. Inget man gärna öppnar upp sig för andra om. Så spoken word är väl inget som riktigt skulle passa mig. Men funderar på att gå och se några live.
Kan tänka mig att det skulle vara intressant.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera