Aviseringar
Rensa alla

Spotify


Vill ha min musik i bra kodning, spotify är trend gay


   
SvaraCitera

Spotify är helt fantastiskt bra, det är värt varenda krona man får betala för ett konto


   
SvaraCitera

jojOzZz:

Kan någon ge kexx ett invitation token?

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fruitpunch:

Nej.

hepp


   
SvaraCitera

Jag tror att det är gratis om man får en inbjudan annars får man köpa det. Därmed breddas det ut och så tjänar dom lite pengar


   
SvaraCitera

Jag har några inbjudningar om någon vill ha?


   
SvaraCitera

Sage Francis finns inte 🙁 besviken


   
SvaraCitera

Shackleby:

Jag har några inbjudningar om någon vill ha?

Pm please? [cute]


   
SvaraCitera

Gratistjänsten är reklamfinansierad, det kommer avbrott mellan låtar. Detta slipper man om man betalar den symboliska summan av 99 kr/mån.


   
SvaraCitera

Det är inte särskilt svårt att fixa ett konto omedelbart på Spotify. Bara att logga in under en engelsk proxy och skriva i ett engelskt postnummer.

https://www.flashback.info/showthread.php?t=798271&page=23

De har verkligen inte allt, men det är ett ganska skönt program ändå.


   
SvaraCitera

insonic:

Detta slipper man om man betalar den symboliska summan av 99 kr/mån.

Summan man betalar går alltså inte till artisterna, utan till programskaparna?


   
SvaraCitera

Hovnarren:

Summan man betalar går alltså inte till artisterna, utan till programskaparna?

Hur lyckades du få vad jag skrev till det? Jag kallade den för symbolisk eftersom det inte är några pengar att prata om i sammanhanget. Naturligtvis går pengarna bland annat till licensen att distribuera skivbolagens musik, men även till utvecklarnas löner, kontorets kaffemaskin, AD:ns tangentbord - ja, du fattar.


   
SvaraCitera

insonic:

Hur lyckades du få vad jag skrev till det?

Jag vet inte. Jag formulerade mig i all hast helt enkelt uselt. Men trådskaparen undrade faktiskt hur artisterna finansieras. Jag tolkade det som om att du med ditt svar menade att detta endast sker genom reklamen.

insonic:

Jag kallade den för symbolisk eftersom det inte är några pengar att prata om i sammanhanget.

Nu är jag visserligen smålänning, men 99 kr/mån ser jag inte som en symbolisk summa.


   
SvaraCitera

Hovnarren:

Nu är jag visserligen smålänning, men 99 kr/mån ser jag inte som en symbolisk summa.

Nej, vi har alla våra olika förutsättningar naturligtvis. Men om man jämför det med att köpa enstaka låtar på, säg, iTunes så tycker jag det är ett bra pris.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera