Aviseringar
Rensa alla

Spräckt trumhinna, duscha och bada?


Ämnesstartare

Har sökt runt lite men hittar inte ett direkt svar så frågar här. Det är så att jag spräckt min trumhinna och fick antibiotika för det, läkaren sa inget men får man duscha? Har för mig att det inte får komma in vatten i örat så hur ska man kunna duscha/ tvätta håret utan att få in vatten? Och en annan fråga, nästa vecka då jag kommer tillbaka till skolan så ska vi till simhallen på tisdagen och jag slutar med antibiotikan på måndagen men det är väl inte bra att bada precis efter en öroninflammation? Kan jag vara med eller inte? Tack i förhand. 


   
Citera

Är du döv nu!? Förvånad


   
SvaraCitera

du borde kolla upp de noga, prata med en läkare igen och ja skulle inte tro att bada är bra så det är ju bara säga till läraren att du har spräckt trumhinna och tror hon/han dig inte så är de bara be han/hon prata med dina föräldrar 


   
SvaraCitera

Tickstart:
Är du döv nu!? Förvånad

Den läker


   
SvaraCitera

RIGHT?!


   
SvaraCitera
myten

Om du är osäker är det ju bara att sätta nån plastpåse över öronen. Lär ju se svinkonstigt ut men inget vatten kommer ju komma in i öronen i alla fall

Edit: Vid dusch menar jag då 


   
SvaraCitera
penja

Spruta inte vatten rakt i öronen när du duschar! Om du är orolig så köp fetvadd och stoppa i öronen under tiden. 

Skippa att simma med skolan och förklara att du käkar antibiotika pga öronen. 

Mvh har koll på sånt där, pga egna öronproblem. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

penja:
Spruta inte vatten rakt i öronen när du duschar! Om du är orolig så köp fetvadd och stoppa i öronen under tiden. 

Skippa att simma med skolan och förklara att du käkar antibiotika pga öronen. 

Mvh har koll på sånt där, pga egna öronproblem. 

När får man duscha normalt igen? Jag hör inte så bra på det örat men antar att det är normalt, men vet du om man får "tillbaka" hörseln? Är det farlig att va ute? Vet inte om du vet svaren men tack i förhand iallafall. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:
Är du döv nu!? Förvånad

Jag hör inte så bra nu men jag har ju spräckt trumhinna som sagt. 

superpojken:

Den läker

superpojken:
RIGHT?!

Ja den läker och den kommer förmodligen tillbaka som vanligt igen. 


   
SvaraCitera