Aviseringar
Rensa alla

Sprängmedel och pangpang på nyår!!


Ämnesstartare

Aldrig orkat hålla på med sådant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Statslös:

Blir det något för er del?

Nä, ty är uppvuxen med hundägare.
Smällare och liknande är emot mina principer osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hatar allt skräp som ligger överallt i månader sen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Statslös:

Är du seriös nu? Har Sverige reglerat det?

ja. tror att det var ett bra tag sen, och att det alltid (mer eller mindre) har varit reglerat i någon utsträckning, dock utan att någon direkt bryr sig särskilt mycket. och detta av en skapligt god anledning. för det första är (var) det väl rätt gott om folk som skadade sig mer eller mindre illa varje år, att hålla på åldersgränser är näst intill omöjligt, och framförallt husdjur har en tendens att reagera rätt illa på vad som i princip varit flera veckor av plötsliga, höga ljud från diverse explosioner en gång om året. så som jag ser det är en reglering av fyrverkerier rätt rimligt. det är trots allt, på det stora hela, en stört onödig grej. och i synnerhet större städer brukar ju ändå pissa ut skapligt stora mängder pengar på pyroteknisk efterblivenhet vid nyår, och det är väl mest på befolkade platser som regleringen är särskilt svår att komma förbi.

har dock inte full koll på detaljerna, en googling borde kunna ge klarhet i vad som faktiskt gäller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Saknar kinaskott och thunderking[sad]

Blir bara beskåda för min del. Från min arbetsplats kommer jag att ha den bästa platsen man kan ha för att skåda först det årliga GP-fyrverkeriet och sedan hur himlen skiftar färger vid tolv-slaget. Det räcker gott och väl för mig[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Statslös:

Hade gärna beskådat om du tänt fyr på en raket Misstolka ej

hur skullle jag misstolka det[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

hur skullle jag misstolka det[wink]

Nä jag vet inte[ops].. tror jag halkade på tangenterna!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är ganska emot fyrverkerier etc, speciellt hemmabygge då grannpojkarna klumpigt byggde en egen av fyrverkeri-innehåll och ett metallrör. Sedan låg kroppsdelar löst i garaget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

grannpojkarna klumpigt byggde en egen av fyrverkeri-innehåll och ett metallrör. Sedan låg kroppsdelar löst i garaget.

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ska hålla mig långt bort och bara titta, hatar fyrverkerier


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Statslös:

Blir det något för er del?

Älskar fyrverkerier! [love]

Tänkte dra ner på stan imorgon & handla för 600kr. [crazy]

Statslös:

Mina personliga favoriter är de där gröna små runda bollarna. Kommer inte ihåg vad de heter.

Crackling balls? [zzz]

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

Sedan låg kroppsdelar löst i garaget.

Hälsa följande till dom: Är man dum så får man lida[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Hälsa följande till dom: Är man dum så får man lida

du tror inte dom lärt sig? [zzz]


   
SvaraCitera
smisk

Tomtebloss för min del! wooot yeaaaah


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

du tror inte dom lärt sig?

Helt ärligt? Nej... eller jo! För stunden, men vänta du bara, gör dom inte om samma sak i år lär dom göra det nästa år, eller nästa igen[tired]


   
SvaraCitera