Aviseringar
Rensa alla

Språk i musik?


Ämnesstartare

Lyssnar ni mest på musik till språk ni förstår (typ svenska och engelska?) eller bryr ni er inte om vilket språk det är på?

De språk jag lyssnar mest på är nog japanska, engelska, svenska, finska. Men även ungerska, turkiska etc. Jag försöker variera mig, och ibland lär jag mig några ord på andra språk tack vare musiken. Det är speciellt bra med japanska, då jag läste japanska i gymnasiet. Då håller man det vid liv lite grann. Franskan jag läste i grundskolan har jag glömt helt också hållet. :/

Jag kan ibland bli lite irriterad på att det är mest amerikansk musik på radio och i tv, och om det är från någon annanstans är det ändå sjunget på engelska... Fastän det finns jättebra musik på andra språk också.


   
Citera

Lyssnar mest på Engelska och Tyska, även slovenska och Mohelmot


   
SvaraCitera

Mest engelska och svenska, så ja, mest musik jag förstår.

Har ett fåtal tracks på typ... norska, japanska och franska jag lyssnar på också (vad jag kan komma på).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Libertad:

Mest engelska och svenska, så ja, mest musik jag förstår.

Har ett fåtal tracks på typ... norska, japanska och franska jag lyssnar på också (vad jag kan komma på).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Norska förstår jag iofs.


   
SvaraCitera

Svenska och engelska, men kommer väl lite på franska, spanska och italienska också nu. Blir frustrerad om jag inte förstår vad de sjunger om.


   
SvaraCitera

Hur hör man på musiken vart den kommer ifrån? :s


   
SvaraCitera

Svenska, engelska, norska, tyska och slaviska.


   
SvaraCitera

För övrigt förstår jag inte hur Sigur Rós fans kan leva med sig själva och det faktum att dem lyssnar på musik på isländska


   
SvaraCitera

helst svenska


   
SvaraCitera

Jag kan bara ta till mig låttexter på svenska, men jag lyssnar ofta på musik på både engelska, tyska, franska, spanska, ryska, japanska, italienska mfl. En del av dessa språk förstår jag, andra inte alls, men så länge musiken är bra gör det inget. I vissa fall kan jag leta fram översättningar av texterna så jag på ett ungefär får ett hum om vad de handlar om.


   
SvaraCitera
Exner

Viljans Triumf:

För övrigt förstår jag inte hur Sigur Rós fans kan leva med sig själva och det faktum att dem lyssnar på musik på isländska

Isländska är ju [y]! : /

[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Helst nåt språk jag inte förstår eller inget mänskligt prat alls. Sång suger. Låt rösten vara ett instrument och blanda inte in en massa larvigt skitsnack, plx.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Isländska är ju [y]! : /

Jag tror aldrig jag har hört sång på isländska... Eller jo, dubbade Disneylåtar.


   
SvaraCitera
Exner

Lanina:

Jag tror aldrig jag har hört sång på isländska... Eller jo, dubbade Disneylåtar.

Á Sprengisandi (Ridum Ridum) har du månne hört?

[mad]


   
SvaraCitera