Aviseringar
Rensa alla

språkguide till er som söker uppmärksamhet genom hot.


Ämnesstartare

Det heter:
Jag vill TA livet av mig
eller
Jag vill BEGÅ självmord.

Förstår att svenska kanske inte är vad ni mest fokuserar på när ni ändå vill dö inom kort, men snälla.

Här i tråden kan vi fylla på fler språkliga fel och brister.


   
Citera
Ämnesstartare

Heter också inte oxå.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Och särskrivningen. DON'T.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det heter även "jag tänker skära upp handlederna" eller "jag tänker skära mig i handlederna", inte " jag tänker skära av mig handlederna". Möjligen "jag tänker skära av handlederna" om man menar att man tänker skära av de leder som räknas till handleden, eller om man tänker skära av sin hand.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Jag vill TA livet av mig" har man väl ändå aldrig hört någon säga fel på, eller? "jag vill begå/göra/döda livet av mig" låter helt crazy bananas


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Les voleurs:

"Jag vill TA livet av mig" har man väl ändå aldrig hört någon säga fel på, eller? "jag vill begå/göra/döda livet av mig" låter helt crazy bananas

Gissar att Postorderhoran tog upp det för att visa var TA hör hemma i relation till begå självmord, inte för att det är vanligt att skriva begå livet av sig.


   
SvaraCitera

Les voleurs:

låter helt crazy bananas


   
SvaraCitera
time
 time

Jag efterlyser korrekt antal utropstecken och korrekt antal frågetecken. Och gud, snälla, någon högre makt, bara gör det - sluta. trycka. på. mellanslagstangenten. före. ni. ska. skriva. ett. utropstecken!

Ser jag detta:
hjälp mig ??? !!! [tard] va gr ja för fel ?
igen, så kommer jag gråta likt Blondinbella gjorde, när hon insåg att hon faktiskt liknade Miss Piggy.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

när hon insåg att hon faktiskt liknade Miss Piggy.

hahaha har ej tänkt på det där men nu när du säger det 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Väldigt givande tråd. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det heter "Jag älskar Floppsen", inte "Jag hatar Floppsen". Många som gör fel där [no-no]


   
SvaraCitera

Äsh orka bry sig. Jag brukar skriva lite hur ja vill folk förstår ju iaf. Vill ni ha ett bra språk så läs en bok istället:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Les voleurs:

"Jag vill TA livet av mig" har man väl ändå aldrig hört någon säga fel på, eller? "

nej men "jag vill ta självmord" är det många som skriver


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nirvana:

Jag brukar skriva lite hur ja vill folk förstår ju iaf

gå nån annanstans och trolla [cry]
Dock ska du ha cred, du använder punkt och stor bokstav. Fint.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vem fan bryr sejj


   
SvaraCitera