Aviseringar
Rensa alla

språklig ovana


Ämnesstartare

Oroar inte ni er ibland över att ni bara uttalar halva meningar och avslutar dem för er själva i huvudet istället?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nasir:

Oroar inte ni er ibland över att ni bara uttalar halva meningar och avslutar dem för er själva i huvudet istället?

jo
orkar inte prata färdigt.


   
SvaraCitera

Jag glömmer av helt vardagliga ord och måste fråga efter ordet jag letar efter [blush]

Exempel;
"Jag storstädade idag, jag till å med ... Ehh.. Uhm... vad heter det när man damsuger fast med vatten typ?...
-Skura?
-Ja, juste jag skurade till å med!"


   
SvaraCitera

Neutron:

Jag glömmer av helt vardagliga ord och måste fråga efter ordet jag letar efter [blush]

+1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

"bajs"

hihihihihi been there done that, som de koola kisarna skulle sagt

krasch:

"äh jag vet inte riktigt det är lite snurrigt och korkat snälla ifrågasätt mig inte"

alltså åhåhå är du min bror från annan mor eller.
Kan ej öppna munnen utan att tappa tråden. Försvarar mig genom att prata ohyggligt fort eller vifta [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Neutron:

damsuger fast med vatten typ?...

hahaha

Postorderhoran:

alltså åhåhå är du min bror från annan mor eller.
Kan ej öppna munnen utan att tappa tråden. Försvarar mig genom att prata ohyggligt fort eller vifta [blush]

Shit brooooor, high five!
Fast det kanske inte är så mycket att high five:a över. [sad]

Jo.
High five!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

Jo.

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

säger va hela tiden, även om jag typ hör..
svär också rätt mycket. säger typ fitta och andra könsord. säger penis, kuk och sånt. det låter så fult.
överanvänder också ordet "typ".

har dåligt ordförråd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har ett utomordentligt ordförråd (nåväl) som jag på grund av ovana, svårbemästrad röst, uttalsproblem och mentala spärrar (dynamiken korrelerar "mycket" med den sociala situation jag befinner mig i) sällan lyckas omsätta i praktiken. i stället använder jag ett kortfattat, ganska begränsat talspråk och undviker ofta att uttrycka mig öht.


   
SvaraCitera