Forumet - Språkresa

Språkresa

1287 0 18
Sts åkte jag med förra året och året innan det. Troligen det bästa bolaget att åka med (enligt mig). Jag åkte till Barcelona och Malta, verkligen hur kul som helst!

På malta var det väldigt mycket folk, från olika länder. Jag bodde hos en familj, eftersom att på hotellen förekommer det mer alkohol. Under den resan lärde jag mig inte så mycket engelska, utan mer att klara mig själv i ett främmande land (och att ta ansvar). Dock var det verkligen jätteroligt! Lärde känna många nya människor från olika länder, och några har jag fortfarande kontakt med idag. På kvällarna var det alltid olika aktiviteter vilket var väldigt kul! Sedan fanns det alltid ledare på plats och de var väldigt noga med att det inte förekomm någon alkohol.

I barcelona bodde jag hos en spansk gammaldam. Hon kunde bara prata spanska så genom det lärde jag mig väldigt mycket. Sedan var det inte mycket svenskar där utan vi var bara en grupp på kanske 30-40 pers vilket var roligt eftersom att vi blev väldigt tajta. På kvällarna hade vi mycket mer fritid och kunde hitta på flera olika saker själva.

Frågor, bara att pma eller nått :p orkar inte att skriva allt XD

Spana också in:

mkilum:

STS, EF eller liknande?

Funderar på att åka till Hastings nästa sommar (Är inte mogen än enligt mina föräldrar) men,men..
Iaf, så har jag hört enligt kompisar att EF är bäst :) Om man vill ha lite frihet de vill säga xD
annars kanske STS är bäst, dom har väl ledare överallt? (enligt andra)
Du frågade antagligen inte något om detta kanske men skadar ju inte att berätta :)
Åkte till England. Lärde mig inte särskilt mycket. Jag var liten och lättroad, och tyckte därför att det var kul. Träffade några fina människor som jag fortfarande har kontakt med.

Åk till länder som Tyskland, Spanien eller Frankrike istället för engelsktalande länder, du tjänar nog mer på det.

Jag åkte med EF till London, och det är något av det bästa jag gjort. Det var så sjukt kul och jag lärde mig också en massa. Jag utvecklade min engelska jättemycket, jag blev modigare och mer utåtriktad och ansvarstagande. Så jag skulle säga att man växer som person också. Det är absolut något jag rekommenderar - dessutom lär man känna människor från olika delar av världen, som jag håller kontakten med än idag.