Aviseringar
Rensa alla

Språkresa någon?


Ämnesstartare

Hej på er!...

Tänkte höra om nån har lust att berätta lite om språkresor, hur det går till och hur det är osv.

Va själv först intresserad av att läsa eng i LA men känns lite läskigt att åka ensam, då ingen av mina vänner vill hänga på.
Någon som åkt ensam?

Vill också läsa spanska i Valencia.

Någon som snart ska åka på nåt?


   
Citera

Är med sugen på att åka till LA för att läsa engelska, en trevlig stad, var där i dec/jan 🙂


   
SvaraCitera

ska åka till sthlm och lära mig svenska


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skincat:

Någon som åkt ensam?

Jag åkte till Autralien på språkresa, utan nån av mina vänner med. Det är fler som åker ensama så du behöver inte oroa dig, du kommer träffa nya vänner. Go for it[wink]


   
SvaraCitera

Den dag jag har ett befintligt kapital att utnyttja blir det: New York.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skincat:

Någon som åkt ensam?

Jag har aldrig varit på språkresa; men är mitt i ett utbytesår nu!! Det var skitläskigt att åka ensam, men värt det för du måste prata med andra hela tiden. Nu är det inte samma sak; du kommer inte vara borta ett helt år; men jag tror det är samma princip och det är typ en jättestor chans att du börjar prata med någon som ends up som en nära vän om du inte åker med någon som du har all tid i Sverige att lära känna!![y]


   
SvaraCitera

ska läsa ryska i Moskva ett tag när jag slutat gymnasiet pga att jag är romanovfil.


   
SvaraCitera

Jag var i London med EF i somras, och jag åkte ensam. I början, innan man lärt känna någon, var det lite läskigt. Men det släpper så fort man kommer fram och börjar med aktiviteterna. Den första kvällen gick vi på bio, men nu när jag tänker tillbaka på det kan jag inte fatta att det var första kvällen - det känns som att vi var bästisar redan då!


   
SvaraCitera