Aviseringar
Rensa alla

SPRÅKRESA TILL MALTA!


Ämnesstartare

Tjo!

Jag och en kompis som är 16 år kommer nog sommarn 2011 åka t st julians i malta på språkresa och undrar lite hur det är där nere?
Ska man åka med ef?
Hur mycket får man supa? ;D
Blir man hemskickad om man ses med alkohol?[cheers]
Hur kul är vindsurfing?
Är det mycket plugg?

Är tacksam för svar [smile][bigsmile][bigcheers]


   
Citera

pumadst_nikedst:

Ska man åka med ef?

Va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asså ska man åka med ef eller sts eller nått annat språkreseföretag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Självklart får du inte supa, sen finns det inget som hindrar att du går iväg och super. Sen beror det ju helt och hållet på vad du har för ledare men malta är ju rätt stort så att hitta en plats där ledarna inte befinner sig på bör inte vara alltför svårt. För övrigt skulle jag rekomendera EF, åkte själv med STS för ett par år sedan, dock till england. Men där var svenskarna som åkte EF betydligt friare men det kanske bara var jag som hade otur med mina ledare.


   
SvaraCitera

pumadst_nikedst:

Ska man åka med ef?

Sure why not

pumadst_nikedst:

Hur mycket får man supa?

Inget

pumadst_nikedst:

Blir man hemskickad om man ses med alkohol?

Ja

pumadst_nikedst:

Hur kul är vindsurfing?

Rätt kul

pumadst_nikedst:

Är det mycket plugg?

Ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pumadst_nikedst:

Hur mycket får man supa? ;D

Är väl onödigt, utforska och upplev Malta och försök få ut så mycket du kan av resan istället. Supa kan du ju göra hemma (även om jag tycker att det är ytterst onödigt då med), men du kan ju inte utforska och uppleva Malta i Sverige.


   
SvaraCitera

Vill du ha frihet sa ak med EF. Har varit ledare for dem, pa Malta. Mysigt om man vill sola/bada/festa. Du far inte dricka med nagon av arrangorerna men de allra flesta som aker lyckas ju forstas gora det anda. Du riskerar att bli hemskickad (vi skickade hem ca 2 personer i veckan) men det ar ju upp till dig.

Om jag var du skulle jag ta vara pa aventyret istallet. Se Malta, upplev och upptack allting som on har att erbjuda och lar kanna folk fran hela varlden. Haller med,

Manlig:

Supa kan du ju göra hemma

. Du slosar bort en superchans om du super bort resan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag åkte till malta med sts för något år sen. Det var ju ett program på tv om hur dåligt ef skötte sig så de är riktigt strikta nu. Ett tips är att inte supa första dagarna så man lär sig hur allting fungerar. Om ledarna är hårda eller om man kan smita iväg utan att bli påkommen. Så ni kan supa men det kan vara bra att vara lite försiktig. Vissa blev trots allt hemskickade.

Och nej det är inte alls mycket plugg. Lärarna kommer ifrån malta och de lär typ ut vilka drinkar man ska dricka osv. STS-personalen är inte med på lektionerna så de är ganska oseriösa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag och min kompis ska också till st julians sommaren 2011! När ska ni åka? Ska bli så sjuuuukt kul!![smile]


   
SvaraCitera

Jag ska också dit med en kompis! Vi åker 22/6 - 12/7. Lääääängtar!


   
SvaraCitera

Jag åkte som 18 åring till Malta, helt fritt. Förstår att åka som 16 är helt annorlunda.

Som någon skrev här att det är lärare från Malta, våra lärare var tom bakfulla när de lärde ut, men som sagt det var ju lite annorlunda för mig.

Vad jag kan säga är att Malta är helt oroligt! Jag älskar det och skall försöka åkta tillbaka på semester i sommar. Stränderna är helt underbara och vattnet är jätte härligt. Kulturen är fantastisk och glöm inte att besöka kyrkorna, det finns 365 eller fler tror jag, en var var dag på året.

Jag har rest med Sts till England och Malta. När jag åkte till England var jag 17 år och de var ganska strikta, om jag hade huvudvärk och inte kände för att hänga med på en aktivitet, blev man typ tvingad. Lite jobbigt.

Jag har även varit på en reseledarkurs med sts och jag älskade de. Jag har aldrig någonsin ångrat att jag åkt med sts. Dem är snälla och fixar allt om man behöver hjälp.

Hoppas du får en trevlig resa:D


   
SvaraCitera