Aviseringar
Rensa alla

sprit + fotboll = sant?


Ämnesstartare

Tycker vi kopplar detta till denna tråd:
http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=271462

Mer folköl på matcherna, mindre starköl.

Infocus:

Ja, men varför ska vi tvinga andra som inte alls har problem med spriten på matchen?

Torde inte den argumentationen även kunna appliceras på mjältbrand och kärnvapen? Varför ska ingen få ha sådant bara för att några inte kan använda det på ett konstruktivt sätt?


   
SvaraCitera

Stringburka:

Mer folköl på matcherna, mindre starköl.

Så det serveras starköl på matcherna? Trodde att det bara var Folköl som gällde, åtminstone på Stockholms Stadion och Hovet för ishockeymatcherna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JohnE:

vilket jag har för mig att det inte gör...

JohnE:

vin

vin serveras till utvalda ja.[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JohnE:

Så det serveras starköl på matcherna? Trodde att det bara var Folköl som gällde, åtminstone på Stockholms Stadion och Hovet för ishockeymatcherna.

Det serveras ju knappast starköl till vanligt folk, om man säger så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

Det serveras ju knappast starköl till vanligt folk, om man säger så

beror på klubb, säsongskort, vip, sponsorer serveras sprit, vin och starköl på söderstadion och sthlms stadion [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JohnE:

Så det serveras starköl på matcherna? Trodde att det bara var Folköl som gällde, åtminstone på Stockholms Stadion och Hovet för ishockeymatcherna.

Ingen aning, jag har aldrig kollat på sport XD

Men folköl tycker jag nog inte är så farligt ändå. Man får dricka rätt många för att bli såpass redlös att det blir ett problem, och då borde försäljarna sätta stopp innan.


   
SvaraCitera

Roslagsvatten AB:

vin serveras till utvalda ja.

Aa jo, det visste jag iofs redan om. VIP, restaurangåskadare (Hovet, Globen på ishockey) Ishockey blev lite Off topic men ändå inte - det hör ju lite till ändå.

Men jag får alltid för mig att de bråkstakarna hittar man oftast bland klacken och inte på familjeläktaren eller sponsorerna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JohnE:

Men jag får alltid för mig att de bråkstakarna hittar man oftast bland klacken och inte på familjeläktaren eller sponsorerna

Och därav kanske det inte beror på alkoholhalten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JohnE:

klacken

Roslagsvatten AB:

beror på klubb, säsongskort, vip, sponsorer serveras sprit, vin och starköl på söderstadion och sthlms stadion


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roslagsvatten AB:

ytterligare förbud (Du röstade på detta alternativ)

Tycker att det är tillräckligt med testosteron i en sportarena ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanske inte sprit men öl tycker jag i alla fall. Men frågan är om alla klarar av det, endel vill ju bara slåss när dom blir fulla.


   
SvaraCitera

Roslagsvatten AB:

tillåta all servering (Du röstade på detta alternativ)

[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera