Aviseringar
Rensa alla

sprit = sanningsdryck


Ämnesstartare

Chryseus:

hur blir du? hemlighetsFULL?[wink] lololol

nej men när man är i vissa stadier i sin alkoholpåverkan bör allt man säger tas med en nypa salt[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Gjorde du något dumt tror du? [surprised] Imorse fick jag en uppenbarelse iaf.. "aldrig mer" .. fast den brukar ju komma rätt ofta [bigsmile]

nja jag gjorde noginget dumt direkt kanske hehehe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

upplever inget problem med oärlighet i nyktert tillstånd, kan således inte relatera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

upplever inget problem med oärlighet i nyktert tillstånd, kan således inte relatera.

Precis så. Vill nog till och med påstå att det är större risk att man far med osanningar än att man lättar sitt hjärta under alkoholberusning, eller det säger åtminstone min erfarenhet mig. Cannabis lär vara ett bättre sanningsserum, om man nu letar efter sådana:

Cannabis was used as a truth serum by the Office of Strategic Services (OSS), a US government intelligence agency formed during World War II. In the early 1940s, it was the most effective truth drug developed at the OSS labs at St. Elizabeths Hospital; it caused a subject "to be loquacious and free in his impartation of information."[115]

(Från Wikipedia)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för att man förlorar omdömet och de spärrar som man själv sätter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alkohol påverkar nervsignalerna från frontalloben, där omdömet sitter. man tänker helt enkelt inte efter lika bra som när man är nykter.


   
SvaraCitera