Aviseringar
Rensa alla

Spytt i 5 månader, hjälp..


Ämnesstartare

I slutet på december började jag få ont i magen på kvällarna och nätterna, ofta gjorde det så ont att jag spydde. Det har varit så nu i nästan 5 månader, och jag får inget svar från läkarna vad det kan vara. För några veckor sen blev jag inlagd för att jag kollapsade, då tog dom massa prover och gick ner med en kamera i magen men utan att hitta något fel. Nu börjar jag bli sjukt frustrerad för det släpper inte, jag vet inte vad jag ska göra. Jag har inte gått ner speciellt mycket i vikt heller, bara 5-6 kilo. Jag spyr nästan varje kväll/natt och har ont i magen nästan jämt.. I början trodde jag att det berodde på ångesten, får kraftiga ångestattacker ibland men har ångest ganska ofta. Men tror inte att det beror på det längre.. Behöver verkligen hjälp nu.. 


   
Citera
Ämnesstartare

Det är psykiskt upprörsamhet så du känner dig (stressad, ångest, skam, skyldighet osv.....) Så får man en känsla som påverkar kroppen fysiskt. Du skriftar att det kommer på kvällen och natten fast det är lunch på dagen? Det måste vara att du känner det läbbigt för nästa dag P.G.A.A diverse anledningar... Kanske jag har helfel men det är till 95% chans grundat utav psykiska skäl. Det fysiska som kvarstår utav 5% kan vara om du krubbar oehörda mängder tidigare på dygnet och magen får kämpa för hårt senare mot natten. Men det tror jag inte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sök vård igen? Du måste ligga på för att få hjälp. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du måste söka bättre vård. Ring 1177 och beskriv dina symptom, de kommer förmodligen be dig ringa sjukhuset. Om det inte enbart är fysiskt så kan du även kontakta någon psykiatri, det gör du genom att först besöka vårdcentralen. De ger dig en remiss och du kan få medicin och terapi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:
Sök vård igen? Du måste ligga på för att få hjälp. 

Men jag hatar allt som har med sjukhus att göra, vill inte gå dit i onödan. Hittade dom inget då så hittar dom väl inget nästa gång heller..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maskrosungen: Men jag hatar allt som har med sjukhus att göra, vill inte gå dit i onödan. Hittade dom inget då så hittar dom väl inget nästa gång heller..

Då har dom inte undersökt dig ordentligt.
Det är inte normalt att spy och ha ont i magen i fem månader.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maskrosungen:

Men jag hatar allt som har med sjukhus att göra, vill inte gå dit i onödan. Hittade dom inget då så hittar dom väl inget nästa gång heller..

dumhuvud det är för ditt eget bästa för det där låter inget bra alls


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FNÖ:

dumhuvud det är för ditt eget bästa för det där låter inget bra alls

Men dom hittade ju inget då, varför skulle dom hitta nått nu liksom? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

Då har dom inte undersökt dig ordentligt.
Det är inte normalt att spy och ha ont i magen i fem månader.

Men dom gjorde massa saker, å sa att dom inte kan hitta nått som är fel. Var där i 6 dagar, å dom tog hur många prover som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maskrosungen: Men dom hittade ju inget då, varför skulle dom hitta nått nu liksom?

Därför att det INTE är normalt att spy i fem månader. Förstår du inte det?
Om du sedan inte vill besöka sjukhus - synd för dig! Då kan ingen här hjälpa dig. Det enda du kan göra är att sitta hemma fem månader till och hoppas på att du inte har någon allvarlig sjukdom. Antingen går du till en läkare igen och får ett svar på VAD som är fel (för NÅGOT ÄR fel) eller så stoppar du huvudet i sanden.

Det låter helt sjukt att dom inte hittade något fel. Det måste finnas någon FÖRKLARING till VARFÖR.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maskrosungen:

Men dom hittade ju inget då, varför skulle dom hitta nått nu liksom? 

för att dom jävla klåparna tänker med arslet tex jag hade en spricka i foten men dom ba neeee du har stukat sen gick jag engång till o då var det några andra som löste fallet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

Därför att det INTE är normalt att spy i fem månader. Förstår du inte det?
Om du sedan inte vill besöka sjukhus - synd för dig! Då kan ingen här hjälpa dig. Det enda du kan göra är att sitta hemma fem månader till och hoppas på att du inte har någon allvarlig sjukdom. Antingen går du till en läkare igen och får ett svar på VAD som är fel (för NÅGOT ÄR fel) eller så stoppar du huvudet i sanden.

Det låter helt sjukt att dom inte hittade något fel. Det måste finnas någon FÖRKLARING till VARFÖR.

Sluta typ skälla.. Tänkte bara om någon varit med om något liknande å visste vad det kunde va..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men kära barn, du måste vara helt uttorkad! 
Ta en resorb och åk ring till läkaren och kräv att bli undersökt igen. Läkare kan som vem som helst göra sitt jobb fel eller slarvigt, nu när du spytt såhär länge lär de även göra lite fler undersökningar än förra gången. 

Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Men kära barn, du måste vara helt uttorkad! 
Ta en resorb och åk ring till läkaren och kräv att bli undersökt igen. Läkare kan som vem som helst göra sitt jobb fel eller slarvigt, nu när du spytt såhär länge lär de även göra lite fler undersökningar än förra gången. 

Lycka till!

Det var olika läkare, å det var bara 3 veckor sen jag va där.. Dom gör ingenting, säger bara att dom inte kan göra något så det spelar ingen roll..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maskrosungen:

Det var olika läkare, å det var bara 3 veckor sen jag va där.. Dom gör ingenting, säger bara att dom inte kan göra något så det spelar ingen roll..

Gå till en annan läkare!


   
SvaraCitera