Aviseringar
Rensa alla

ssri, acetylsalicylsyra och k-vitaminbrist


Ämnesstartare

ingeny:

förlöste denna.

Hur i hela världen lyckades du med det där konststycket? Genom näsan? Det ser ju ut som ett missfall eller något, euw.

Okej till saken: acetylsalicylsyra är blodförtunnande (man ger det till strokepatienter också), alltså helt åt helsike om man blöder näsblod.

Paracetamol vore ett alternativ för den vanlige dödlige, men som den pillertrillare jag är känner jag till att det är lika åt helsike att ta paracetamol när man går på SSRI. Dead end helt enkelt, sjukanmäl dig för mensvärken och se till att kräkas ordentligt om du mår illa. Inga smärtstillande

🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nu, igen. och igår under gråtattack. alltså. vad finns det ens för behandling mot detta. om jag måste byta antidepp till snri, och om det inte funkar, till tca, så jag kommer dras med jävla trombocytopeni för evigt. drygt. gillar inte medicinering.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Testa att byta en gång till.


   
SvaraCitera

Om du får näsblod av NSAID (Non steroid anti-inflammatory drug) så kör på alvedon. Ta två stycken, d.v.s. 1gram och hoppas på att det hjälper. Om det inte hjälper, boka tid hos doktorn, förklara att du får näsblod av NSAID och så kanske du får Citodon, som är paracetamol kombinerat med kodein. Kodein blir till morfin när det bryts ned i kroppen. Du kan även överväga att ta p-piller om du inte redan gör det, då det i många fall kan göra mensvärken mindre besvärlig. Och så kan du köpa en sådan där vetekudde.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hhhh hh:

Testa att byta en gång till.

trappar nu ned på ssri:n för att övergå till någon annan antidepp, antagligen kombinerat med sedativa, vill dock ej alls göra det sistnämda då jag är säker på att det kommer leda till att jag blir dekadent knarker. skall tjata på psykiatriker om en vecka.


   
SvaraCitera

ingeny:

nu, igen. och igår under gråtattack. alltså. vad finns det ens för behandling mot detta. om jag måste byta antidepp till snri, och om det inte funkar, till tca, så jag kommer dras med jävla trombocytopeni för evigt. drygt. gillar inte medicinering.

Pratar du om mensvärk eller om din ångest/depression/anledning du tar antidepp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingeny:

vill dock ej alls göra det sistnämda då jag är säker på att det kommer leda till att jag blir dekadent knarker.

:/ Går det inte att komma runt alls? För det låter ju som en usel plan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Pratar du om mensvärk eller om din ångest/depression/anledning du tar antidepp?

antideppen ökar min blödningsbenägenhet, vilket gör att jag ej får knapra värktabletter utan katastrofala konsekvenser. paracetamol skall ju vanligtvis ej påverka koagulationsförmågan vid normaldos, men det funkade ej för mig.

Hhhh hh:

:/ Går det inte att komma runt alls? För det låter ju som en usel plan.

ja, är rådlös. [party]


   
SvaraCitera

ingeny:

trappar nu ned på ssri:n för att övergå till någon annan antidepp, antagligen kombinerat med sedativa, vill dock ej alls göra det sistnämda då jag är säker på att det kommer leda till att jag blir dekadent knarker. skall tjata på psykiatriker om en vecka.

Du kan inte få lugnande som inte går att knarka då, typ lergigan, propavan eller theralen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Du kan inte få lugnande som inte går att knarka då, typ lergigan, propavan eller theralen?

har redan prövat theralen, de var verkanslösa mot ångest och gjorde mig enbart försoffad.


   
SvaraCitera

ingeny:

antideppen ökar min blödningsbenägenhet, vilket gör att jag ej får knapra värktabletter utan katastrofala konsekvenser. paracetamol skall ju vanligtvis ej påverka koagulationsförmågan vid normaldos, men det funkade ej för mig.

Normaldos, en eller två tabletter? Men du, gå till doktorn, säg att du får näsblod av NSAID och be om hjälp så lär de försöka fixa fram något :3. Jag vet inte om du kan ta det med psykiatern, så som jag fattat det är de ganska ovilliga att göra annat än psykgrejer, så du kanske kan boka tid hos en gynekolog eller bara dra till husläkarn? Är ju fucking hemskt om du skall gå och ha ont :(. *kramar*


   
SvaraCitera

ingeny:

har redan prövat theralen, de var verkanslösa mot ångest och gjorde mig enbart försoffad.

Åh. Jobbigt! *kram* Får man fråga vad du har för diagnos?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Åh. Jobbigt! *kram* Får man fråga vad du har för diagnos?

aspie, depression och social fobi. kvalificerar för äs och bdd med, det är dock inget jag vågat tala om för bup. [party]


   
SvaraCitera

ingeny:

aspie, depression och social fobi. kvalificerar för äs och bdd med, det är dock inget jag vågat tala om för bup.

Hoppas terapin funkar i alla fall :3. Men sålänge du inte är suicidal så kan de inte göra något obehagligt så vitt jag vet :3.


   
SvaraCitera