Aviseringar
Rensa alla

Stå längst fram/se på premiär etc...


Ämnesstartare

Det var jag som började med att runka [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att se en film på premiär eller att upptäcka ett band före alla andra är inget att skryta om. Att läsa en bok på sitt originalspråk är nästan alltid bättre än att läsa den översatt, men att skryta om det är bara patetiskt.

Att däremot stå längst fram på en konsert ger ju ändå en viss känsla som inte är densamma som att stå långt bak, då det oftast är störst tryck därframme. Man måste kämpa lite. I vissa spelningar så får man ut mer av att stå långt fram, tycker åtminstone jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Edit: kom på en till sak som är av stor vikt. När det handlar om musik. Det är JÄVLIGT coolt att ha lyssnat på ett band längst. Gärna redan innan de ens blivit signade. Det visar att de är sjukt underground som inte viker sig för massans smak!

lyssnat på tilly and the wall sen deras första jävla demo, på den tiden då de inte spelade med rilo kiley inför typ 100000 pers och var på deras första (och hittills enda, vad jag vet) sverigespelning för massa längesen, samt köpte en bandtröja av dem (neely och hon andra stod och sålde merch vid dörren till debaser, hardcore). är därför mycket bättre än alla andra, någonsin. har även alltid hävdat att mycket lite kan mäta sig med deras demo woo!, som är ett mästerverk i en klass för sig. wild like children är dock jävligt grym den också.

</rant>

och just det, anledningen till att man står (nästan) längst fram på en del spelningar är för känslans skull. det är inte som om man inte hört låtarna 4000000 gånger förut, och det är inte som om ljudet är särskilt bra oavsett, osv. men det beror på bandet. på en av de sju (eller så) broder daniel-spelningar jag varit på så har jag stått något annat än längst fram (annexet... 2003?), och det var visserligen grymt, men mest på grund av fantastiskt sällskap och så. att däremot stå (nästan) längst fram bland frenetiskt skriksjungande popmänniskor på amfetamin och adrenalin är en upplevelse som är helt i sin egen klass. det är helt enkelt något helt annat. och bättre.

och för att semi-fortsätta min rant, låt mig dela med mig av tilly and the wall (måste när jag får chansen, även om de fick ett mittuppslag i dn kultur för några år sen och inte är så obskyrt indie längre, så är de det för mig).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turbojugend


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

så längst fram på en konsert är ju en grej för då kan man ta morrissey på snoppen men fattar inte det med film:E


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Att däremot stå längst fram på en konsert ger ju ändå en viss känsla som inte är

mörknäs:

och just det, anledningen till att man står (nästan) längst fram på en del spelningar är

Budolicious:

Men upplevelsemässigt är det givet att det är skillnad ändå. Det gäller ju även konserter. Klart att det är skillnad att se den på "moshmark" än att stå långt bort där det är flera meter mellan människorna i publiken. Men det är just det att folk är så jävla noga med att direkt nämna att de gjort si och så.

likgiltig misär:

turbojugend

got erection?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

got erection?

Ja?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

likgiltig misär:

Ja?

gött ere


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

gött ere

som fan :pp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det där med bio fattar jag inte. Men konsert fattar jag för vad jag vet eller det flesta, tycker liksom att det är roligare att stå längst fram än längst bak. Det är en fett mkt coolare upplevelse, så klart som fan man nämner det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Det är en fett mkt coolare upplevelse, så klart som fan man nämner det?

Men läs om, läs rätt. Jag hatar när folk typ "JAG VAR OCKSÅ DÄR, JAG STOD LÄNGST FRAM I MITTEN!!11!!"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Det visar att de är sjukt underground som inte viker sig för massans smak!

Det är roligt att lyssna på någon artist innan det börjar spelas på radio och allt sådant.[smile]

Det med bio spelar ingen roll, går hellre en vecka efter och sitter bättre. Konserter är oftast skönare att stå långt fram. På min favoritartist har jag stått på olika ställen och märkt att jag gillar långt fram bäst.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Men läs om, läs rätt. Jag hatar när folk typ "JAG VAR OCKSÅ DÄR, JAG STOD LÄNGST FRAM I MITTEN!!11!!"

Ser inte att det står någonstans[shake] Men okej...?

VÄRLDENS BÄSTA PLATS ATT STÅ PÅ JU?? Duh. Blir du avis eller vad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fullochglad:

Det med bio spelar ingen roll, går hellre en vecka efter och sitter bättre. Konserter är oftast skönare att stå långt fram. På min favoritartist har jag stått på olika ställen och märkt att jag gillar långt fram bäst.[smile]

emery:

Ser inte att det står någonstans[shake] Men okej...?

VÄRLDEN BÄSTA PLATS ATT STÅ PÅ JU?? Duh. Blir du avis eller vad?

Men vafan. Besviken jag blir på er. Ni förstår ju inte. Jag står också alltid längst fram på grejer jag tycker om. Men de säger det som vore det en merit som gjorde dem till bättre människor för att de står där det står.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Men de säger det som vore det en merit som gjorde dem till bättre människor för att de står där det står.

Nej det tror jag verkligen inte. Jag tror du tolkar det på helt fel sätt. Dom är väl antagligen bara asglada att dom gjorde det. Fast ah dom kanske skryter lite men det är väl klart?


   
SvaraCitera